• Orkide

12-14 år lekar

Hej,
    min dotter ska ha kalas om 2 veckor med 6 kompisar de är mellan 12 och 14 år. Tips på lekar?? De vill inte ha för barnsliga säger hon och jag får mest bara vara där när de ska äta och fika.

tack för hjälp

• Svar på tråden 12-14 år lekar
  • Anonym (Em)

Här har kalasen gått över till sleepover/pyjamasparty med tårta, snacks, godis, musik, film i den åldern. Utan uppstyrda lekar.

• Anonym (Em)

Ska det ändå vara lekar hade jag nog tänkt något mer ?vuxet?, typ 5-kamp eller quiz

• Orkide

Kanske skulle tillagt att de ska vara i en liten hyrd lokal. Vi har inte mycket plats hemma nämligen och vi har tillgång här några meter bort.

• Anonym

När jag var 14 hade jag en sju år äldre pojkvän och hade inte gått på barnkalas.
    Det hade jag inte vid tolv heller för övrigt.

Är ungarna så barnsliga nu för tiden???

• Anonym (Lippis)

Kahoot
    Ritcharader på blädderblock eller whiteboard 

• Anonym (Isabella)

Jag hade nog googlat lite på lekar till vuxenaktiviteter, och sedan sållat bort de som är "alltför vuxna". Typ quiz, charader, stafett, rita-gissa-spring, osv. Kanske "Bäst i test"-tema? 
    Ta fram lite förslag och planera tillsammans med dottern!

• Anonym (W)
    Anonym skrev 2025-11-18 19:02:19 följande:

När jag var 14 hade jag en sju år äldre pojkvän och hade inte gått på barnkalas.
    Det hade jag inte vid tolv heller för övrigt.

Är ungarna så barnsliga nu för tiden???

När du var 14 blev du utnyttjad av en pedofil. Det går inte att jämföra med en normal uppväxt. 

Men visst, de är oftast lite för stora för lekar i den åldern.

Pyjamasparty eller gokart eller liknande är säkert mer populärt. 
  • Anonym
    Anonym (W) skrev 2025-11-19 09:42:19 följande:
    När du var 14 blev du utnyttjad av en pedofil. Det går inte att jämföra med en normal uppväxt. 

Men visst, de är oftast lite för stora för lekar i den åldern.

Pyjamasparty eller gokart eller liknande är säkert mer populärt. 
    Nej, det blev jag inte.
    Jag ser ju idag hur galet det eg var med denna äldre pojkvän, men någon pedofil var han då rakt inte.

Du förstår, på den tiden (70-talet) var vi tjejer ihop med ganska mycket äldre killar. Vi alla hade pojkvänner med körkort och bil när vi var fjorton.
    Det var inget konstigt med det.

Tiderna har förändrats. 

Dock kan jag se till mina egna barn, de lekte inte när de var fjorton. Båda hade flickvänner, om än kanske inte jätteseriöst.

I fortsättningen behöver andas lite innan du skriver en massa skit till andra människor. Tänk på det.
Svar på tråden 12-14 år lekar