12-14 år lekar
Hej,
min dotter ska ha kalas om 2 veckor med 6 kompisar de är mellan 12 och 14 år. Tips på lekar?? De vill inte ha för barnsliga säger hon och jag får mest bara vara där när de ska äta och fika.
tack för hjälp
Hej,
min dotter ska ha kalas om 2 veckor med 6 kompisar de är mellan 12 och 14 år. Tips på lekar?? De vill inte ha för barnsliga säger hon och jag får mest bara vara där när de ska äta och fika.
tack för hjälp
Här har kalasen gått över till sleepover/pyjamasparty med tårta, snacks, godis, musik, film i den åldern. Utan uppstyrda lekar.
Ska det ändå vara lekar hade jag nog tänkt något mer ?vuxet?, typ 5-kamp eller quiz
Kasta pil, biljard, monopol....
Kanske skulle tillagt att de ska vara i en liten hyrd lokal. Vi har inte mycket plats hemma nämligen
och vi har tillgång här några meter bort.
När jag var 14 hade jag en sju år äldre pojkvän och hade inte gått på barnkalas.
Det hade jag inte vid tolv heller för övrigt.
Är ungarna så barnsliga nu för tiden???
Kahoot
Ritcharader på blädderblock eller whiteboard
Jag hade nog googlat lite på lekar till vuxenaktiviteter, och sedan sållat bort de som är "alltför vuxna". Typ quiz, charader, stafett, rita-gissa-spring, osv. Kanske "Bäst i test"-tema?
Ta fram lite förslag och planera tillsammans med dottern!
När jag var 14 hade jag en sju år äldre pojkvän och hade inte gått på barnkalas.
Det hade jag inte vid tolv heller för övrigt.
Är ungarna så barnsliga nu för tiden???