Tvätta
Vad tycker du om att tvätta? Är det skoj? Tvättar du motvilligt?
Vad tycker du om att tvätta? Är det skoj? Tvättar du motvilligt?
Tycker om det!
Det mesta vi har går att köra på daglig 40 grader som tar ca 1,5h med förtvätt.
Sortera, hänga undan mm blir som terapi om man får lyssna på ljudbok eller podd samtidigt.
Varken eller, det är något som ska göras helt enkelt.
Ser inga problem med att tvätta. Lider inte men hurrar inte heller.
Enklaste hushållssysslan, tycker jag. Kan t o m vara ganska trivsamt att vika tvätt.
Ett litet plus är ju på sommaren när man kan hänga ut tvätten.
Inte många saker är så fräscha som nytvättat och soltorkat.
Att få krypa ner i nytvättade och soltorkade lakan och känna den där "knuspriga" känslan. Vardagsnjutning!
Jag tvättar motvilligt. Jag vill att det ska gå fort så jag hänger kläderna på tork i lägenheten.
Jag tvättar en, max två dagar imånaden och den dagen brukar det bli tre fulla maskiner och efter den sista maskinen hänger jag upp den i lägenheten för att jag tycker det blir så tråkigt med allt springande till tvättstugan.
Sköljmedel använder jag inte, känns mest som en helt onödig miljöbov som inte gör någon som helst skillnad mer än att ge doft.
Är väl ok, bokar samma tid varje vecka.
Så nu ska jag bädda ur sängen sen är det dags.
Blir två maskiner, klart på mindre än två timmar.
Alla hushållssysslor gör man väl mer eller mindre motvilligt, de flesta av dem är ju så trista att utföra.
Försöker att underhålla mig med annat samtidigt som jag hänger upp tvätt och ångar torra kläder. Kollade på Parlamentet sist, då fick man några sköna skratt som lättade upp stämningen lite.
Vi har egen tvättstuga och själva tvättandet och torkningen går på automatik. Däremot så har kläderna en tendens att bli kvar där och skapar lätt kaos.
Sköljmedel använder jag inte, känns mest som en helt onödig miljöbov som inte gör någon som helst skillnad mer än att ge doft.
Jag avskyr det. Tur åtminstone att man inte behöver gå långt för att komma till tvättstugan längre då den finns i källaren där jag bor nu. Men det tar emot varje gång man måste gå ner, och själva tvättandet, och hänga på tork, och bärandet, det är skittrist och jobbigt. Svettigt och tungt, särskilt på sommaren. Önskar man hade en tvättmaskin i lägenheten istället.
Det är okej. Inte kul, men man vill ju ha rena fräscha kläder så det är värt besväret.
Vi har tvättmaskin i lägenheten så tvätten blir inget stort projekt utan något man fixar med en liten stund då och då - som disken ungefär.
Något som måste göras.
Har inget emot det, däremot hatar jag att bädda om i barnens våningssäng efter att jag tvättat lakanen