• Poppet

Är det någon som bor i Höganäs...

...eller i närheten? Funderar på att flytta dit då min man antagligen kan få jobb där, och vi är ganska trötta på Stockholm. Undrar lite över hur det är att bo där, vilka områden som är fina etc.
    /Poppet

• Svar på tråden Är det någon som bor i Höganäs...
  • Lejra

Höganäs är inte alls långt ifrån Helsingborg! Det lilla jag vet om trakterna där så är väl Viken ett av de finare områdena där!

• Lina 2

Vill man bo "snobbigt" så satsa på Viken. Själv skulle jag inte bosätta mig där men småorterna norr om Höganäs är toppen (Strandbaden, Nyhamnsläge, Mölle, Arild, Jonstorp m.fl) Finns också stort utbud av lantligt boende mitt inne i kommunen (Mjöhult, Ingelsträde) där det är mysigt. Finns kanske inte så mycket att göra mer än att njuta av den underbara naturen men som Darling 1 skrev så är det ju nära till Helsingborg när man vill shoppa och roa sig.

• Poppet

Inte snobbigt... räcker med att ha bott på Öfvre Östermalm i ett par år...hihi. Vi satsar ant. på att hyra en liten lägenhet för att lära känna omgivningen o se om man trivs. Senare blir det väl aktuellt att köpa hus och det e ju lögn o säga att havet inte lockar. Men det blir väl priserna som styr och även om man bor inne i skåne så är det ju så små avstånd där nere. Fortsättning följer...
    Tack för tipsen!!! /Poppet

• alma

Vi är nyinflyttade till Viken från södermanland. Vi hyr ett radhus, trivs jättebra och där vi bor känns det inte snobbigt! Trevliga grannar och nära ned till havet!

• Mysan23

Gammal Helsingborgare här. har varit i Höganäs ett antal gånger. Mysigt ställe. Tycker själv bättre om Höganäs än viken faktiskt. Men men. Tyvker att ni ska ta en tur ner till Skåne och inspektera lite grann=) Ni har ju framförallt nära till Helsingborg!! o det e ju en superfin stad! Hihi

Svar på tråden Är det någon som bor i Höganäs...