• Anonym (Mamma)

Ämneslärarprogrammet och förskollärarprogrammet på Göteborgs universitet

Ni som antingen läser Ämnesprogrammet eller Förskollärarprogrammet på Göteborgs universitet, kan ni snälla berätta lite hur ofta ni behöver befinna er där? Och även tider, när åker ni dit, när slutar ni? 

Jag funderar på att söka och Göteborgs universitet känns bäst utifrån mina önskemål, men problemet är att jag har flera barn och inte bara kan flytta till Göteborg, utan behöver isåfall pendla. Men det är svårt att veta om det ens är möjligt om man inte vet på ett ungefär hur ofta man förväntas vara där, för det blir bara krångligt om det är flera gånger i veckan och att man är där i många timmar. 

Så ett ungefärligt schema av er andra som läser/läst hade uppskattats, även fast jag givetvis vet att det beror på vad för kurser man läser! 

• Svar på tråden Ämneslärarprogrammet och förskollärarprogrammet på Göteborgs universitet
  • Anonym (?)

Kolla med studievägledare eller motsvarande på respektive utbildning och be att få årets schema

Om det det heltid och ej distans:
    Räkna med flera dagar per vecka på plats, ibland heltid hela dagar. Peridovis kan det vara mindre.
    Under VFU är det heltid på någon skola. Kan du ordna det själv nära där du bor?

Ämneslärare beror det på ämneskurser. Ska du läsa laborativa ämne som fysik eller kemi kan det vara labperioder med väldigt mycket tid i labbet.

Svar på tråden Ämneslärarprogrammet och förskollärarprogrammet på Göteborgs universitet