Inlägg från: Anonym (Juni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Juni)

Fick en utskällning😥

Det är för allas säkerhet som vagnen ska vara fastspänd. Man kan krocka eller köra av vägen även på en kort sträcka och en vagn som flyger iväg om busschauffören måste tvärnita kan orsaka mycket skada, inte minst för ditt barn.

Att det är en kort sträcka betyder ingenting. Behöver inte barnet säkerhetsbälte bara för att det är en kort sträcka? Får man överskrida hastighetsbegränsningen bara för att man ska köra en kort sträcka? Får man köra alkoholpåverkad om det är en kort sträcka?

Visst har jag träffat onödigt sura busschaufförer men de kan ha haft en jättejobbig dag med otrevliga resenärer, kanske behövt avvisa någon som varit drogpåverkad eller upprätt hotfullt, kanske har de behövt ta en massa strider med personer som försökt planka, kanske har en kollega råkat ut för en olycka i arbetet och de är oroliga.

Att du lämnade barnvagnen osäkrad kanske bara var en av alla jobbiga saker som denna busschaufför fått stå ut med och hen blev irriterad på alla som gjorde arbetet onödigt krångligt.

• Anonym (Juni)
    Anonym (Illa till mods) skrev 2025-11-27 12:03:53 följande:

buscchauffören var en bitter tjej. Hon var extremt onödigt otrevlig. Man kan faktiskt vara vänlig. Biljettkontrollanterna är mycket trevligare. Busschaufförerna är bedrövliga i sina bemötanden mot mig och andra resenärer.

Vissa människor är buffliga i sitt sätt och har kortare stubin än andra. Visst kan det kännas pinsamt att bli tillrättavisad och speciellt om det drar uppmärksamheten till sig men nu vet du ju att du inte ska göra om det misstaget. Jag skulle inte ta det personligt eftersom det inte var ett personangrepp.

Om hon gick till personangrepp kan du anmäla det till hennes chef, men då kan du nog bara räkna med att chaffisen får en tillsägelse. Om hon uppträdde hotfullt ska du polisanmäla och försöka hitta medresenärerna som kan bekräfta att det var hotfull stämning.

Men jag uppfattade från det du skrev att du bara fick en tillsägelse, om än en irriterad sådan, och det är inte mycket att göra åt. Man kan inte riva upp himmel och jord bara för att en busschaufför pratade i ett irriterat tonläge.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (M) skrev 2025-11-27 20:34:11 följande:
    Nej, det måste man inte. Dna tas enbart vis behov. En dna-analys tar dagar och inte timmar. 
    "Minst 30 timmar" skrev hen ju... Vilket tekniskt sett är sant men en rejäl underdrift 😂😂

Att man skulle ta en massa dna-prov på en säkerligen identifierad kropp är ju dessutom struntsnack. Tänk så mycket lättare mord och försvinnanden hade kunnat lösas om det fanns fler resurser till att göra dna-prov. 

Men så erkände ju hen också att hen "har ingen aning"... 😁
Svar på tråden Fick en utskällning😥