Inlägg från: Anonym (sköldmö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sköldmö)

Fick en utskällning😥

TS, det är för ditt barns skull som vagnen ska vara fastspänd, även kortare sträckor. Och för alla andras skull. Förstår du inte det?

Sen behövde han inte låta otrevlig. Men jag kan samtidigt förstå om busschaufförer ledsnar på alla som varken bryr sig om sina barns eller medpassagerares säkerhet. 

• Anonym (sköldmö)
    Anonym (Illa till mods) skrev 2025-11-27 16:27:03 följande:
    Man kan säga ifrån trevligt och otrevligt. Hon var väldigt otrevlig och då får hon ta att man som resenär upplever henne bitter.

är busschaufförerna trött på resenärerna är det deras ansvar att byta arbete.
    I så fall skulle hälften av alla busschaufförer behöva byta yrke. Det skulle bli sån brist att det kanske inte skulle komma någon buss och hämta upp dig och andra resenärer nästa gång du behöver åka någonstans. Har du tänkt på det?

Jag säger inte att det är rätt att vara otrevlig. Det är ett serviceyrke och de ska i möjligaste mån vara trevliga mot resenärer, så långt håller jag med dig.

Men fattar du hur mycket skit många förare i kollektivtrafiken får ta varje gång de jobbar? Eller ofta nog.

Fulla resenärer, hotfulla resenärer, stökiga ungdomar, eller bara otrevliga eller sura eller överkänsliga personer som du. 

De möter alla sorts människor och många öser sin skit över dem. Eller bryter mot reglerna eller är allmänt störiga. Tänk dig själv att hantera det dagarna i ända. Eller på kvällen eller natten om du kör dessa pass. Samtidigt som du ska försöka köra och navigera i trafiken säkert.

Jag beundrar dem som orkar med detta.

Dessutom verkar din rubrik vara missvisande. Du blev inte "utskälld", du fick en tillsägelse. Kanske i otrevlig ton, men vilken stabil vuxen människa blir så upprörd att de startar en tråd om det? De flesta hade antingen bett om ursäkt, spänt fast vagnen och sedan glömt det hela, eller möjligen blivit irriterade, spänt fast vagnen och därefter gått vidare med sina liv.

Om du har det jobbigt eller mår dåligt över något, och det som hände på bussen var droppen som fick bägaren att rinna över, beklagar jag. Du är bara människa, men det är busschaufförer också.
Svar på tråden Fick en utskällning😥