Inlägg från: Anonym (Illa till mods) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Illa till mods)

Fick en utskällning😥

Åkte buss i morse med barnvagnen för att lämna äldsta barnet på förskolan. Vi skulle inte så lång sträcka så spände inte fast vagnen. Busschauffören sa till mig i högtalarna med irriterad ton att vagnen måste stå stil och vara fastspänd under hela resan. Blev så ledsen. Kändes som alla på hela bussen stirrade på mig..upplever chaufförer ofta som irriterade vilket är tråkigt..

• Svar på tråden Fick en utskällning😥

buscchauffören var en bitter tjej. Hon var extremt onödigt otrevlig. Man kan faktiskt vara vänlig. Biljettkontrollanterna är mycket trevligare. Busschaufförerna är bedrövliga i sina bemötanden mot mig och andra resenärer.

Busschaufförerna är ofta väldigt griniga mot resenärerna och bemötandet är bedrövligt. Har klagat flera gånger. Inget händer. Trist..

Egon den stora skrev 2025-11-27 12:22:30 följande:
    Typiskt att lägga till sånt här när du inte fick det medhåll du önskat. 
    Du fick en tillsägelse, ingen utskällning.  Hade du följt reglerna så hade det aldrig hänt. 
    Busschauffören kan råka illa ut om det händer en olycka där någon skadas pga detta. 
    Klart att personen kan upplevas som sur över att behöva påpeka självklara saker för vuxna människor hela dagarna. 
    Gå vidare i livet bara. 
    Förstår inte vad du menar att jag lagt till som skulle öka medhållet här? Jag sa bara att busschauffören var en tjej eftersom alla trodde det var en han.

Ja tack för informationen, nu var det tonen jag reagerade på.
    Lynx123 skrev 2025-11-27 15:18:44 följande:
    Hur vet du att hon var bitter? Bara för att hon sade ifrån när du valde att riskera ditt barns och andra passagerares liv är hon väl inte bitter? Låter lite som att någon annan här är bitter i själva verket...
    Man kan säga ifrån trevligt och otrevligt. Hon var väldigt otrevlig och då får hon ta att man som resenär upplever henne bitter.

är busschaufförerna trött på resenärerna är det deras ansvar att byta arbete.

Ni fattar ju tydligen ingenting. det var sättet hon sa till på som gjorde mig ledsen. har sldrig nekat att jag gjorde fel.
    men visst, vi är olika. Jag vill ha serviceinriktad trevlig Personal. Ni andra verkar tycka det är okej att vara otrevlig mot kunder. Men det tycker inte jag.

Adjö. 

Svar på tråden Fick en utskällning😥