• Cykellugn82

Vilken tens-maskin funkar bäst mot menssmärtor?

Hej alla med samma menssmärta som mig själv!!

Behöver er hjälp med att hitta ett naturligt sätt för att hantera den sjuka smärta jag går igenom varje gång, vill inte sitta och knapra alvedon och ipren i mängder!!! 

Har googlat runt och hittade TENS är det någon som har provat?! Är det värt det? Vad ska man tänka på? finns så många olika sorter och vet inte vart jag ska börja?. HJÄLP är i stort behov helst igår för kan inte ha det såhär längre kroppen slår bakut här hemma i soffan?.

• Svar på tråden Vilken tens-maskin funkar bäst mot menssmärtor?
  • Vardagslindring

Jag har också tittat på olika TENS-enheter men det är svårt att veta vad som verkligen funkar. 

Jag såg flera modeller, både Myoovia och Ovia+, men har inte testat än. Den ena ska ha värmefunktion med.

Har någon här jämfört dem?

• Dexter dot com
    Rubicson Tens från Kjell & Co tycker jag är toppen. Dock tar jag Diklofenak när det är som djäkligast.
  • Cykellugn82
    Dexter dot com skrev 2025-11-30 13:07:11 följande:
    Rubicson Tens från Kjell & Co tycker jag är toppen. Dock tar jag Diklofenak när det är som djäkligast.
    Tack för tipset! Menar du att TENS-maskinen inte hjälper när du har riktigt ont?
  • Dexter dot com
    Cykellugn82 skrev 2025-11-30 15:22:40 följande:
    Tack för tipset! Menar du att TENS-maskinen inte hjälper när du har riktigt ont?
    Ja, när det är som värst behöver jag även värktabletter.
Svar på tråden Vilken tens-maskin funkar bäst mot menssmärtor?