Känner mig osynlig under barnveckor
Har inlett ett förhållande med en underbar kvinna som har barn vv. Barnen och jag kommer bra överens och barnen är helt fantastiska. Så på den fronten är det inga problem alls. Har själv inga egna barn och vi är särbos.
När jag gav mig in i relationen så var jag fullt medveten om att barnen går först och det accepterar jag. Jag tänker inte ens försöka tävla om att vara nummer 1.
Någonting jag å andra sidan har svårare att acceptera är hur min roll reduceras till att vara osynlig så fort barnveckan börjar. Då hinner vi knappt träffas.
Jag har full förståelse för att förhållandet halkar ned på priolistan under barnveckan men är det verkligen rimligt att det går från 100 till nästan 0? Förväntar jag mig för mycket? Jag älskar den här personen, och hon älskar mig, men det är tärande att helt plötsligt hamna på stand by i förhållandet sekunden barnveckan börjar.
En relation är ingenting som man kan stänga av eller på i min värd. Bör jag ta upp det med henne eller bara acceptera läget? Hur gör ni som har förhållanden och vv-barn? Pausar ni förhållandet helt under barnveckan?