Är invandrarkvinnor sociala?
Tycker ni att invandrarkvinnor är sociala, pratglada. Självförtroende?
Tycker ni att invandrarkvinnor är sociala, pratglada. Självförtroende?
Det varierar som med allt annat. Tycker att kurdiska och Iranska tjejer är sociala av sig
Ytterligare en m**p som tror att invandrare är en homogen grupp.
Invandrare i Sverige kommer från olika länder och kulturer. Så nej man kan inte generalisera kvinnor baserat på något som "invandrare" ...
Kvinnorna är individer bland de olika invandrar kulturerna som finns, precis som med oss svenska kvinnor.
Invandrare i Sverige kommer från olika länder och kulturer. Så nej man kan inte generalisera kvinnor baserat på något som "invandrare" ...
Kvinnorna är individer bland de olika invandrar kulturerna som finns, precis som med oss svenska kvinnor.
Det varierar som med allt annat. Tycker att kurdiska och Iranska tjejer är sociala av sig
I mitt hus bor många invandrare och längs ner bor en familj från Eritrea och är.superglada, trevligs och oerhört hjälpsamma, hejjsr glatt på alla i porten.
Grannen bredvid längts ner är en äldre kvinna från Thailand, också otroligt rar och trevlig .
På en annan våning bor en nyinflyttad äldre kvinna som flytt från Ukraina som är lite tillbakadragen men snäll och gärna hejar på sina grannar. Hon kom med en kasse kläder och en säng så vi är några personer i huset som hjälpt henne med lite möbler .
Grannen bredvid mig är en ung nsam mamma från Syrien och trevlig
Vägg i vägg med mig är en annan familj från Eritrea, stillsam och inte så social men pratar gärna i hissen om vi möts.
Tvärsöver mig är en ensam man, chilenare, märklig och osocial. Är dock alltid vänlig om vi möts.
Sen finns det andra grannar i huset som jag knappt möter och inte vet något om alls .
Vad tycker du? Börja där.
Det jag har noterat i mitt yrkesliv är att kvinnor med iransk eller kurdisk härkomst generellt är välutbildade, driftiga, välvårdade, men också rätt nedlåtande och snorkiga i sina kontakter med andra. Ingen värme, inte mycket i alla fall. Undantag finns förstås, det finns det alltid.
För en hel del år sedan hade vi också en drös av kvinnor från Sydamerika, främst Chile och Uruguay. Chilenskorna var nästan utan undantag direkt otrevliga tt ha att göra med, medan kvinnorna från Uruguay var vänliga, kontaktsökande och arbetsvilliga. Märkligt att två länder i samma världsdel och med samma språk och likartade kulturella förhållanden producerar så olika kvinnotyper.
Någon man som inte lyckas få till det med svenska kvinnor och vill prova lyckan med invandrarkvinnor?