• Anonym (Välförtjänt mamma)

Förtjänar inte att få bli gravid

Många kvinnor förtjänar inte för att få bli gravid. 
    Man måste vara redo att bli mamma och tjäna tillräckligt mycket för att barnet ska inte tvingas leva i fattigdom. Om man är osäker på om man vill bli mamma så ska man inte bli gravid från början. 
    Det är fel när män blir lurade till att bli pappa och det är fel när kvinnor använder sig av spermadonator.

Vilka kvinnor tycker ni inte förtjänar för att få bli gravid?

• Svar på tråden Förtjänar inte att få bli gravid
  • Anonym (C)

Kvinnor som uttrycker sig som i trådstarten.

• Anonym (+1)
    Anonym (C) skrev 2025-12-04 17:17:35 följande:

Kvinnor som uttrycker sig som i trådstarten.

Håller med... 

Sen finns det givetvis dåliga föräldrar, oavsett kön, som inte borde skaffa barn. Det är nog mer komplext än vad TS framställer det som dock. 
  • Aggie6897

??Välförtjänt mamma?? Nja, skulle inte tro det. 

Jag tycker du uttrycker dig på ett dumt sätt, att bli gravid kan komma som en chock och det är många som tror att de inte är redo för att bli mamma, men oftast går det hur bra som helst. 

Jag tycker du trycker ned andra kvinnor och du har egentligen igen talan, du skapar endast osäkerhet. 

Och svar på din fråga, DU!

• Anonym (Svante)

Jag tror du är en oförtjänt man.

• Anonym (Gravidchock)

Uppfattar att detta inte är dina åsikter, utan det är en reaktion på de åsikter som ofta framförs på familjeliv? 

• Jesper f

Jag tycker inte frågan enbart ska ställas till potentiella mammor, utan minst lika potentiella pappor. Det är trots allt i majoriteten 2 parter i en graviditet.

Personligen anser jag att man inte ska överväga föräldraskap där det genetiskt finns stora risker för allvarliga sjukdomar/handikapp som barnet får leva med och kämpa med hela livet, för då tänker man inte på barnet, utan koncentrerar sig bara på sig själv. Ska man skaffa barn, ska man göra det när man tror sig ha de bästa av förutsättningar som man kan erbjuda ett barn, och det kan omöjligtvis innebära att medärvda överhängande risker för vissa ohyggliga sjukdomar/handikapp, ÄR att erbjuda bästa av förutsättningar. Det kan givetvis blir så ändå, av olika orsaker - men man behöver absolut inte hjälpa "naturen" på gången.

• Anonym (Hårt)

Hårt drogberoende kvinnor. 

Svar på tråden Förtjänar inte att få bli gravid