• Anonym (Man 82)

Kan kvinna 80 år få orgasm?

Som rubriken frågar. Finns någon övre åldersgräns för kvinnlig orgasm?

• Svar på tråden Kan kvinna 80 år få orgasm?
  • Fjäril kär

Klart dom kan. Finns en hel del pigga 80-åriga kvinnor som har ett aktivt sexliv på olika sätt. 

• Anonym (72)

Har bara erfarenhet av min sambo som är 72. Inga problem att få orgasm. Är faktiskt kåtare efter klimakteriet. Är väl emot naturlagarna men jag klagar inte

• Anonym (norrmannen)
    Fjäril kär skrev 2025-12-07 12:53:07 följande:

Klart dom kan. Finns en hel del pigga 80-åriga kvinnor som har ett aktivt sexliv på olika sätt. 

Yess !  Kan jag intyga på. Fick en liten chock när hon berättade sin ålder, trodde knappast hon va 70.  Någla håller sig så otroligt bra, både fysisk och psykisk. Har en sensuell och erotisk utstråling utav en annan värld.
  • Anonym (?)
    Anonym (72) skrev 2025-12-07 12:59:34 följande:

Har bara erfarenhet av min sambo som är 72. Inga problem att få orgasm. Är faktiskt kåtare efter klimakteriet. Är väl emot naturlagarna men jag klagar inte

Hur kan man ge tumme ner på inlägget?
    Är det inte fantastiskt om man kan njuta av varandra i den åldern?
    Hoppas verkligen kunna göra det!
  • Anonym (Sybian)

Jmsybian  Jag vet inte om den här maskinen/sexhjälpmedlet finns längre då den är stor och otymplig. Men den funkade väldigt bra på gruppen äldre kvinnor. Man sitter på den, och man kan hålla i stöd och man kan vara helt passiv. Maskinen gör/gjorde jobbet.  

• Anonym (Fingal Olsson)

Kvinnor över 80 är tydligen bland de mest nöjda med sitt sexliv. I alla fall enligt den här studien:

"Women over 80 were among the most sexually satisfied, often without needing intercourse, suggesting that closeness, affection, and emotional bonds play a bigger role in fulfillment than physical sex. The study challenges the assumption that sexual satisfaction declines with age and reframes what it means to have a fulfilling sex life in later years."

"Approximately half of the women aged 80 years or more reported arousal, lubrication, and orgasm most of the time, but rarely reported sexual desire. In contrast with traditional linear model in which desire precedes sex, these results suggest that women engage in sexual activity for multiple reasons, which may include affirmation or sustenance of a relationship."

(2012)
    www.sciencedaily.com/releases/2012/01/120103134907.htm

De flesta av oss kanske är glada och tacksamma om vi kan göra något överhuvudtaget efter 80...? Flört

Svar på tråden Kan kvinna 80 år få orgasm?