• Fjäril kär

Vad önskar du dig i julklapp?

Bara för stt skapa en skön julstämning vill jag veta vad ni önskar er i julklapp?  

Ni kanske rent av redan vet vad ni får?  

Hoppas ni på något specifikt på en önskelista eller vill ni bli överraskad?  

• Svar på tråden Vad önskar du dig i julklapp?
  • Fjäril kär
    Anonym skrev 2025-12-07 21:48:34 följande:

Ett halsband med rosa pärlor.

Det lät fint 
  • Mayjel

En stressfri julhelg. Brukar inte få denna julklapp dock och lär väl inte få den i framtiden heller, då syskonbarnen skaffar egna familjer. Då ska det väl börjas på nytt med alla krav.

• Anonym (Hmm)

Det var många år sedan vi slutade byta saker med varandra. 
    Egentligen är jul inget extra i våra liv då vi är särbo.  
    Jul innebär mest att vi lagar mat tillsammans, tillbringar tid med varandra. 
    Ge gåvor är väl mest för barn. Jul är väl mer att umgås
    Hoppar gärna jul till förmån för nyår vilket ger möjlighet för nytt hopp och inte gamla religiösa traditioner.
    Just jul är ju tyvärr också en tid då många är ensamma och extra utsatta.
    Kan vara en tanke vid julbordet  och alla klappar som ingen egentligen behöver.

• Anonym (Nope)

Ingenting, då jag är en vuxen människa med egna pengar som kan köpa det jag vill ha själv. 

Tråkigt svar, men det är precis den inställningen jag har. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Nope) skrev 2025-12-08 01:04:19 följande:

Ingenting, då jag är en vuxen människa med egna pengar som kan köpa det jag vill ha själv. 

Tråkigt svar, men det är precis den inställningen jag har. 

Enig med det!
    Varför köpa det man tror att någon vill ha?
    Är väl skittöntigt men jag och min särbo uppskattar vår tid tillsammans. 
  • Jhannis

Jag önskar mig flera miljoner då alla hus oavsett det är i Södra Sverige eller i Norra Sverige går på flera miljoner. Stolrleken på huset eller dess ålder har numera ingen betydlese... Att få leva mina åldriga år i ett lite hus med gård vore min dröm. Att sitta i en lägenhet som pensionär är att sitta i fänglese, ingen bryr sig om dig, ingen bryr sig om du är där eller inte. 

Att få äga ett litet hus med trädgård som jag kan sköta om som jag älskar det vore en fin Julgåva. Hjärta

• Anonym (Övermöblerad till jul?)

Vi har gett oss en ny soffa, så nu får vi inga mer julklappar.

Den ska komma veckan innan jul och jag vågar inte sälja den gamla innan den nya är här så jag håller tummarna nu...Tyst

• Anonym (Tant)

Jag håller med om att om man är vuxen med egna pengar är julklappar bara löjligt. Tyvärr gifte jag in mig i en släkt som är av diametralt motsatt åsikt. 

Jag vill egentligen bara ha lugn och ro. Men eftersom jag "måste" önskar jag mig en morgonrock och en bra mugg.

• Anonym (Jul)

Vi har helt slutat med julklappar i en del av släkten och i den andra kör vi julklappsleken. 

• Mayjel

För mig är det inte bara julklappsinköpen som ger upphov till stress utan allt det övriga också, speciellt med julmaten som ska lagas och allt julgodis som man stressar med bara ett par dagar innan den 24.

Tur att man bor ensam så man slipper allt jox med gran iallafall. 

• Hope8

Allt man vill ha kan man köpa själv. Men den finaste julklappen är att få vara nära den man älskar.

• Virriga Vera

Jag har inte fått någon julklapp på många år, men om jag nu skulle önska mig så ett smycke har man alltid plats för. Eller en ny raksömsmaskin(vilket jag kan köpa själv, men är roligare att få)

Svar på tråden Vad önskar du dig i julklapp?