MA & lång blödning
Blev Så glad över ett starkt plus, men lyckan ersattes tre veckor senare av förtvivlan när det visade sig vara ett MA. Fick hjälpa kroppen med cytotek, två vagitorier. Efter detta blödde jag nästan konstant i 2,5 månad & stora klumpar. Var på kontroller och graviditeten var helt utstött redan efter ca 7-10dgr, men blödde trots detta. Fick till slut tabletter för att minska blödningen, kommer inte ihåg vad de heter men vanliga om man tex har riklig mens. Fick ta dessa i två omgångar och fick till slut ett uppehåll på en vecka men började sedan blöda igen. Högst troligt var det en ?första mens? (dock 15 dagar lång). Den cykeln blev totalt 36 dagar lång.Normalt brukar jag ligga på 32 dagar, plus någon dag här och där. Nu först har jag haft en ?riktig? cykel - exakt 32 dagar - och positivt ägglossningstest CD 18 och 19. Vi försöker aktivt men denna gången blev det ingenting då mens kom igår. Blev ledsen såklart, men försöker se det positivt: Glad att kroppen är igång, att jag fått positivt ägglossningstest och att cykeln varade ?korrekt antal dagar?.
Detta har varit en bergochdalbana för mig, framför allt eftersom jag blödde så otroligt länge. Nu hoppas jag bara på ett plus inom snar framtid. Har barn sedan tidigare. Jag vet inte varför jag skriver detta egentligen, men skulle vara intressant att se om det finns någon med liknande erfarenhet. Alla är ju såklart olika, men ändå fint om någon ville dela med sig av hur lång tid det tog för er att plussa igen efter liknande situation.