• Anonym (Ledsen)

Bort prioriterad

Hej allesammans, 
    Behöver tips o hjälp med detta då ja inte fattar själv.
    Jag är en man på 38 år. Min fru är 37 år. 
    "Fortfarande gifta"
    Vi är idag särbos, vi har 1 barn gemensamt, frugan 1 barn sedan tidigare förhållande och jag 2 sedan tidigare förhållande, när vi bodde ihop var det ibland tufft med 4 kids. 
    Frugan bestämde i sommras hon ville flytta för att hon kände så. Vi skulle fortsätta vara gifta osv, sedan då hon ej jobbar fick hon inte bostadsbidrag då vi var gifta. Så hon skickade in skiljsmässoansökan , sedan vart det lite knackligt o vi började äktenskapsrådgivning, vilket funkade grymt! Vi hittade tillbaka och det var samma nykärs känslor. 
    Nu till problemet, hon har en kusin som är 18 år yngre som bor huset brevid hon
     , dom umgicks aldrig innan, då kusinen bara är 6 år äldre än min äldsta, dom är med varandra hela tiden. O ja o mina egna barn kommer sist, , hon har till och med börjat ljuga hela tiden för mig. Allt om kusinen. Då vi har planerat att umgås "dejta" så ställer hon in det o säger hon vill vara själv. Men är ist med kusinen. Gång på gång. Då jag förklarar att ja blir ledsen o bli svårt att rädda relationen om hon aldrig tar sig tid att vara med mig ist för kusinen, äktenskaps rådgivaren på pekar att vi skall få varandra o känna oss viktiga, vilket jag gör till hon hela tiden. Av hon för jag ingenting. Nada.

Just nu känns det som jag kommer i sista hand för hon. Men ändå säger hon att hon vill ge detta en chans. 
    Jag vet inte hur ja ska agera. De går som inte i planera in någon dejt. 
    Jag börjar så här.
    Vad skall jag göra?
    Hon är mitt liv och jag älskar hon fruktansvärt. Men att bli bortprioriterad känns tungt
  • Svar på tråden Bort prioriterad
  • Anonym (popcorn)

Ja, ibland behöver man ta en titt i spegeln och se vem som står där.
    Det kan ju handla om precis allt. Hur du uppträder, hur du ser ut, är du intressant för henne och även din omgivning när det kommer till ditt engagemang gällande intressen, kultur, åsikter, din aktiva tid med barnen, klädstil och övrigt. 

Försök sammanfatta dig själv utifrån andras perspektiv utan att förminska och göra om dig förstås .

• Anonym (popcorn)

Och - läs på lite om särskrivning.

• Dexter dot com

Låter ju som du har hittat tillbaka till kärleken men inte hon eftersom hon inte är intresserad av att umgås med dig och ljuger för dig. Ställ krav att hon prioriterar dig och blir det ingen förändring så lämnar du henne då du inte är speciellt viktig för henne.

• Anonym (popcorn)
    Dexter dot com skrev 2025-12-13 04:46:42 följande:

Låter ju som du har hittat tillbaka till kärleken men inte hon eftersom hon inte är intresserad av att umgås med dig och ljuger för dig. Ställ krav att hon prioriterar dig och blir det ingen förändring så lämnar du henne då du inte är speciellt viktig för henne.

Brukar inte vara speciellt lyckat att ställa krav på någon på det sättet. Ställ hellre frågan om hon alls är intresserad av att fortsätta förhållandet. 
  • Anonym (Irene)

Att man på olika sätt hittar en gnista eller energi i en terapi betyder inte att  allt automatiskt blir som vanligt igen. Man kan se nya sidor hos varandra  som man kan uppskatta men det betyder inte att man blir kär igen.

Di fru har klart och tydligt visat att hon inte vill mer och det ör vad du måste förhålla dig till . 

Låt henne gå nu och acceptera att det inte blir ni igen. 

• Fjäril kär

Krasst sett har din fru fortsatt för att få sitt bostadsbidrag .

Skilj er på riktigt istället.... 

• Anonym (popcorn)
    Fjäril kär skrev 2025-12-13 11:06:09 följande:

Krasst sett har din fru fortsatt för att få sitt bostadsbidrag .

Skilj er på riktigt istället.... 

Ja det känns faktiskt lite så. Bättre att gå skilda väga än att fortsätta traggla, det leder bara till problem och besvikelse. 
Svar på tråden Bort prioriterad