Anonym (Trött) skrev 2025-12-16 09:38:16 följande:
beror ju på vad man värderar högst, sin egen sexdrift eller kanske tänka på sina relationer med barn och övrig familj? Eller så är sexlivet hela livet? Det verkar ju så när man läser dessa sidor om otrohet sex och gud vet allt.
Det är väl hundra gånger bättre att runka än att försaka sina relationer med släkt och familj bara för att ha "fantastisk" sex några veckor innan den nya partnern tröttnat. Att så många stannar i sina relationer och runkar är helt enkelt för det är det bästa alternativet, det beror inte på att dessa 99% är korkade och dom som byter partner i parti och minut är smartare. Snarare tvärtom.
Fast det där är väl en typisk ursäkt och bortförklaring att gömma sig bakom när man inte vill ta konsekvenserna... att skylla på att det blir samma sak igen, att barnen ska få sin standard osv. .. du vet..surt sa räven.. om du kan den gamla sagan...
Att sexlivet inte funkar brukar dessutom vara typiska symptom på att relationen skaver på flera plan .
Gräset kan absolut vara grönare på andra sidan i form av att man kan göra om och göra rätt med nya bättre förutsättningar för ett stabilare förhållande , bättre möjligheter för barnen och annat...
Folks skiljer sig varje dag. Hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa så att skylla på barnen/omständigheter etc blir bara konstigt när folk tycks skilja sig bara för att gardinerna inte matchar..
.
Om du läste mitt andra inlägg så ser du att jag gifte om mig.. och jag har fortfarande bra sex efter 25 år. Mina barn var i lägre skolåldern och vi fick nya barn också.. Mitt andra äktenskap är betydligt bättre på alla plan.
Dom män i min bekantskapskrets som börjat yla om för lite sex har alla separerat inom 5 år , det säger något... intressant iakttagelse är också att när kvinnan tar initiativ till separation så är det plötsligt inga problem ens för mannen att dela.på barnen, flytta etc..