• Anonym (kluven)

Ni män med KK?

Har varit med samma kvinna i 26 år och det är ju så klart som det är både i sängkammaren och utanför..Vi har sex men bara på mitt initiativ så har det varit i många år..Egentligen borde jag vara överlycklig men är ju rätt tråkigt..Är väldigt vanilj och jag känner stress att fort bli klar typ..Skulle vilja göra allt egentligen och gärna analt som vi gjorde mycket back in the days..Svaret nu är att vill du göra sånt kladd får du göra det med nån annan..Vet inte riktigt vad det betyder faktiskt..Men tanken har gått till att försöka ha en kk och har faktiskt en tjej som är intresserad ..
    Givetvis känns det ju jäkligt fel och jag förstår att det handlar om otrohet rakt igenom..Men ändå väldigt lockande att bara träffas och ha sex utan krav..Men hur kommer man hem som om ingenting har hänt liksom..klarar man det eller måste man onanera resten av livet?

• Svar på tråden Ni män med KK?
  • Anonym (Trött)

Den enklaste lösningen är ju att runka. Det är helt meningslöst att ha sex med en ointresserad partner, jag hade det i 10 år men det blev ju bara tråkigare och tråkigare. Nu runkar jag bara. Jag värderar min familj och barn för högt för att för att få "rolig" sex några veckor med en ny partner innan kvinnan tröttnar igen.....

• Anonym (Jörgen)

Om du redan nu har nån form av samvete som jag kan se i texten  så kommer du garanterat att känna av det ordentligt på riktigt sen.  För trots sllt handlar det om känslor på riktigt när du väljer att ha sex med en annan människa. Självklart kommer även känslor av skuld, skam och annat att dyka upp. Nåt annat är naivt.
    Du riskerar också att på sikt bli förälskad eller kär i den andra , vilket denne också kan bli givetvis.  
    Att bara ha sex och stänga av och tro att allt är som vanligt är antingen mer än lovligt korkad eller iskallt beräknande och obehaglig.. 

Lek inte med elden om du inte är beredd på konsekvenserna av det.  Samma åt andra hållet.. sitta kvar i ditt äktenskap och runka är upp till din egen dumhet , allt går att lösa bara du är villig att ta konsekvenserna 

Vill du ha en annan relation så var åtminstone ärlig med din fru och fråga vad hon anser.  

• Anonym (Jörgen)
    Anonym (Trött) skrev 2025-12-15 14:10:22 följande:

Den enklaste lösningen är ju att runka. Det är helt meningslöst att ha sex med en ointresserad partner, jag hade det i 10 år men det blev ju bara tråkigare och tråkigare. Nu runkar jag bara. Jag värderar min familj och barn för högt för att för att få "rolig" sex några veckor med en ny partner innan kvinnan tröttnar igen.....

Ot men ändå.. är man inte kompatibel sexuellt av olika skäl så kan det givetvis bli bättre med nån annan.  

Jag lämnade min fd fru av den anledningen och haft fantastiskt sexliv med ny fru i 25 år.. och en tvist är att exet hittade en ny som hon i sin tur fick ett bättre sexliv med. Vi funkade inte ihop bara och förstod oss inte på varandra. Det var inte ointresse även om det ytligt sett kanske verkade så. 
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Jörgen) skrev 2025-12-15 14:12:17 följande:

Om du redan nu har nån form av samvete som jag kan se i texten  så kommer du garanterat att känna av det ordentligt på riktigt sen.  För trots sllt handlar det om känslor på riktigt när du väljer att ha sex med en annan människa. Självklart kommer även känslor av skuld, skam och annat att dyka upp. Nåt annat är naivt.
    Du riskerar också att på sikt bli förälskad eller kär i den andra , vilket denne också kan bli givetvis.  
    Att bara ha sex och stänga av och tro att allt är som vanligt är antingen mer än lovligt korkad eller iskallt beräknande och obehaglig.. 

Lek inte med elden om du inte är beredd på konsekvenserna av det.  Samma åt andra hållet.. sitta kvar i ditt äktenskap och runka är upp till din egen dumhet , allt går att lösa bara du är villig att ta konsekvenserna 

Vill du ha en annan relation så var åtminstone ärlig med din fru och fråga vad hon anser.  

beror ju på vad man värderar högst, sin egen sexdrift eller kanske tänka på sina relationer med barn och övrig familj? Eller så är sexlivet hela livet? Det verkar ju så när man läser dessa sidor om otrohet sex och gud vet allt. 

Det är väl hundra gånger bättre att runka än att försaka sina relationer med släkt och familj bara för att ha "fantastisk" sex några veckor innan den nya partnern tröttnat. Att så många stannar i sina relationer och runkar är helt enkelt för det är det bästa alternativet, det beror inte på att dessa 99% är korkade och dom som byter partner i parti och minut är smartare. Snarare tvärtom.

• Anonym (Pratat?)

Har du ens pratat med din partner om ditt missnöje med den sexuella delen av er relation? Att du vill tillbaka till mer som ni hade förut? På vilket sätt väcker du lust hos henne om du känner att du ska bli klar så fort som möjligt? Du kanske borde börja i rätt ände, att prata med din partner. Vem vet, det kanske går att lösa på hemmaplan. Visst, ni kanske behöver lite hjälp av en sexolog men vore inte det bättre än att riskera relationen genom att ha någon vid sidan av? Om du tycker att det är bättre med att ha någon vid sidan av och riskera er relation, gör slut då innan. 

• Anonym (kluven)

Nej inte min tanke att väcka lust hos henne att bli klar så fort som möjligt..Utan mer att tar upp hennes tid så blir en stress att få det överstökat.
    Ja har pratat men sex är inte lika "viktigt" för en av oss om man säger så.

• Anonym (Jörgen)
    Anonym (Trött) skrev 2025-12-16 09:38:16 följande:

beror ju på vad man värderar högst, sin egen sexdrift eller kanske tänka på sina relationer med barn och övrig familj? Eller så är sexlivet hela livet? Det verkar ju så när man läser dessa sidor om otrohet sex och gud vet allt. 

Det är väl hundra gånger bättre att runka än att försaka sina relationer med släkt och familj bara för att ha "fantastisk" sex några veckor innan den nya partnern tröttnat. Att så många stannar i sina relationer och runkar är helt enkelt för det är det bästa alternativet, det beror inte på att dessa 99% är korkade och dom som byter partner i parti och minut är smartare. Snarare tvärtom.

Fast det där är väl en typisk ursäkt och bortförklaring att gömma sig bakom när man inte vill ta konsekvenserna...  att skylla på att det blir samma sak igen, att barnen ska få sin standard osv. .. du vet..surt sa räven..  om du kan den gamla sagan... 
    Att sexlivet inte funkar brukar dessutom vara typiska symptom på att relationen skaver på flera plan .

Gräset kan absolut vara grönare på andra sidan  i form av att man kan göra om och göra rätt med nya bättre förutsättningar för ett stabilare förhållande , bättre möjligheter för barnen och annat...

Folks skiljer sig varje dag.   Hälften av alla  äktenskap slutar i skilsmässa så att skylla på barnen/omständigheter etc blir bara konstigt när folk tycks skilja sig bara för att gardinerna inte matchar..  
    .
    Om du läste mitt andra inlägg så ser du att jag gifte om mig..  och jag har fortfarande bra sex efter 25 år. Mina barn var i lägre skolåldern och vi fick nya barn också.. Mitt andra äktenskap är betydligt bättre på alla plan. 

Dom män i min bekantskapskrets som börjat yla om för lite sex har alla separerat inom 5 år , det säger något...  intressant iakttagelse är också att när kvinnan tar initiativ till separation så är det plötsligt inga problem ens för mannen  att dela.på barnen, flytta etc.. 
  • Anonym (Trött)

det här säger väl allt:

"Hälften av alla  äktenskap slutar i skilsmässa så att skylla på barnen/omständigheter etc blir bara konstigt...."

konstigt att SKYLLA på barnen? Såvitt jag förstår är det den enda relationen som du kommer ha tills du dör. Det är inte att skylla någon, det är att ta HÄNSYN.

• Anonym (Jahapp)

Min man vill inte ha sex längre. Han känner sig för tjock och ful och säger att jag inte vill, fast det är inte sant.

Men först kunde vi inte ha sex kvällstid (han gav ingen anledning) och sen kunde vi inte ha sex där han står på knä för då gör det ont, och inte om sonen är vaken, eller hemma, eller x-y-z undanflykter.

Och trots många försök går han inte ner i vikt för även om han tränar så äter han lika mycket och det funkar inte.

Vad gör man då?

• Anonym (Pratat?)
    Anonym (kluven) skrev 2025-12-16 10:00:19 följande:

Nej inte min tanke att väcka lust hos henne att bli klar så fort som möjligt..Utan mer att tar upp hennes tid så blir en stress att få det överstökat.
    Ja har pratat men sex är inte lika "viktigt" för en av oss om man säger så.

Har ni tagit hjälp att prata om det hela? 
Svar på tråden Ni män med KK?