Skräckfilmer.
Jag tittar ofta på skräckfilmer, men det är sällan jag känner skräck och obehag. Kanske jag är immun mot det?
Vilka skräckfilmer tycker du om allra mest?
Jag tittar ofta på skräckfilmer, men det är sällan jag känner skräck och obehag. Kanske jag är immun mot det?
Vilka skräckfilmer tycker du om allra mest?
Usch, hade länge svårt för skräckfilmer efter att min första pojkvän tog med mig på Omen. Jag blev faktiskt så skrämd att jag kissade på mig. Sedan dess har jag undvikt dem. Men har sett några light skräckfilmer som jag faktiskt gillade, typ The Others.
De enda skräkfilmer/serier som jag någonsin blivit imponerad av är Flanagans.
Spöken, mystik och teman kring det övernaturliga, det okända. Föredrar sånt i skräckfilmer framför våld, splatter och annat trams.
Skräck är mysigt att titta på i mörka tider eftersom det ger en lite kusligare stämning då.
Skräckfilmer är svårt.
Många gånger blir de larviga eller korkade.
Men det finns några som jag tycker om som man i alla fall känner viss obehag från. De är inte nya då jag personligen tycker att nya skräckfilmer är rätt tråkiga.
1. Aliens (tvåan i serien)
2. Event Horizon (Sci Fi skräck)
3. Hellraiser 1 & 2
4. Omen
5. The Shining (originalet med Jack Nickolson)
6. Cujo
7. 28 days later
8. Låt den rätte komma in
9. Duel (Spielbergs genombrott)
10. The Thing
Personligen tycker jag att äldre filmer är bättre då de var tvungna att förlita sig på en bra historia i stället för CGI för att skrämmas.
Skräckfilmer är svårt.
Många gånger blir de larviga eller korkade.
Men det finns några som jag tycker om som man i alla fall känner viss obehag från. De är inte nya då jag personligen tycker att nya skräckfilmer är rätt tråkiga.
1. Aliens (tvåan i serien)
2. Event Horizon (Sci Fi skräck)
3. Hellraiser 1 & 2
4. Omen
5. The Shining (originalet med Jack Nickolson)
6. Cujo
7. 28 days later
8. Låt den rätte komma in
9. Duel (Spielbergs genombrott)
10. The Thing
Personligen tycker jag att äldre filmer är bättre då de var tvungna att förlita sig på en bra historia i stället för CGI för att skrämmas.
Ja, det är sant.
Det finns säkert fortfarande bra skräckfilmer om man letar bland Indie och ej amerikanska.
Men de drunknar ju lite bland det massproducerade amerikanska flödet.
Usch, hade länge svårt för skräckfilmer efter att min första pojkvän tog med mig på Omen. Jag blev faktiskt så skrämd att jag kissade på mig. Sedan dess har jag undvikt dem. Men har sett några light skräckfilmer som jag faktiskt gillade, typ The Others.
Haha, så rädd har jag aldrig blivit av en film, jag har skrikit många gånger men aldrig kissat.
The Others håller jag med om är jättebra men tycker inte det är en skräckis. The Shining är min favorit.
Haha, så rädd har jag aldrig blivit av en film, jag har skrikit många gånger men aldrig kissat.
The Others håller jag med om är jättebra men tycker inte det är en skräckis. The Shining är min favorit.
Jag har tittat på en del skräckfilmer att jag med tiden gått från att bli väldigt rädd av dom till att vara mer eller mindre immun, så jag tror man vänjer sig efter ett tag när man sett det mesta liksom. Skräck och kanske framförallt thriller är det jag oftast tittar på i filmväg då det känns ganska "enkelt" eller vad man ska säga, känns som man vet ungefär vad man får.
Den jag tycker allra mest om är den första The strangers filmen. Det var en av de första jag såg och jag tycker den håller väldigt bra även efter att jag sett den flera gånger. Gillar även You're next, Conjuring 1+2, Annabelle creation, The woman in black, The last house on the left mfl.
En favorit är Rose red av Stephen King. Gillar mer när det handlar om det övernaturliga och inte nån galen mördare.
Den film som verkligen skrämde mig var nog Paranormal activity, såg den på bio med en vän. Vi båda blev jätterädda och ingen av oss ville åka hem till en tom lägenhet så vi tog en utekväll efteråt för att lugna nerverna 😁