• Pia Pingvin

Korrekturläsa text

Hej alla där ute. Jag är ny här men provar ändå att kasta ut en fråga

Finns det någon som skulle kunna tänka sig att läsa/ korrekturläsa den text jag skrivit. En text på drygt 100 sidor. Något som i tanken ska bli en bok, men än så länge bara i tanken. Jag behöver hjälp att få feedback på texten.

Tacksam för svar

Ps. Texten delas endast till seriösa läsare. Ds

• Svar på tråden Korrekturläsa text
  • Yuppyupp
    Pia Pingvin skrev 2025-12-16 17:59:20 följande:
    Korrekturläsa text

Hej alla där ute. Jag är ny här men provar ändå att kasta ut en fråga

Finns det någon som skulle kunna tänka sig att läsa/ korrekturläsa den text jag skrivit. En text på drygt 100 sidor. Något som i tanken ska bli en bok, men än så länge bara i tanken. Jag behöver hjälp att få feedback på texten.

Tacksam för svar

Ps. Texten delas endast till seriösa läsare. Ds

Hej! Jag arbetar som copywriter och har korrekturläst både lättare texter och kompletta böcker. Att korrekturläsa innebär ett arbete där även viss korrigering av grammatik eller stavfel inkluderas. Söker du någon för arbete eller någon som har lite extra tid och gärna läser igenom en text mer för nöjets skull? 

• Pia Pingvin

Hej

Jag vill gärna att någon som har tid över läser igenom texen mer för nöjes skull. Vill iallafall börja där. Mitt skrivande är mest en hobby.
    Men är du intresserad av att läsa den för nöjes skull så skickar jag gärna texten till dig.

Svar på tråden Korrekturläsa text