• Gurkburk74530

Feminina kvinnor

Så var det det här med att förlusten av feminina kvinnor i dagens samhälle.
    Jag vet inte vad som händer gällande hur en snygg kvinna klär sig, jag vill påstå att 90% av kvinnorna i samhället inte vill eller kan vara kvinnliga, nej, de flesta vill klä sig som en man eller ännu värre, mys byxor och säckig T-Shirt, det är skrämmande utveckling, blir snart inga barn gjorda överhuvudtaget tror jag......barnafödandet går kraftigt nedåt.
    Ved är det för fel med blus, kjol, blanka strumpor, lite klack på skon, eller stövlar och kappa med tillhörande sjal när man ska ut på stan??
    Stil och klass har totalt försvunnet från den svenska kvinnan, ja, det finns ett fåtal som fortfarande klär sig feminint, men stackarna blir mer eller mindre utfrysta av sina medsystrar.
    Hur kommer sig detta?

//Hugo

Feminina kvinnor
  • Svar på tråden Feminina kvinnor
  • Anonym (A)

Om du gillar den stilen, testa vetja. 

• Anonym (Suit)

Undrar detsamma. Var är alla män i kostym till vardags?

• Anonym (A)

Barnafödandet har sjunkit i nästan alla länder.

• Tukt

Lägg inte skulden på kvinnor för att du har en epok-fetisch.

• Anonym (Vi)
    Gurkburk74530 skrev 2025-12-16 20:47:38 följande:
    Feminina kvinnor

Jag vet inte vad som händer gällande hur en snygg kvinna klär sig, jag vill påstå att 90% av kvinnorna i samhället inte vill eller kan vara kvinnliga, nej, de flesta vill klä sig som en man eller ännu värre, mys byxor och säckig T-Shirt, det är skrämmande utveckling, blir snart inga barn gjorda överhuvudtaget tror jag......barnafödandet går kraftigt nedåt.
    Ved är det för fel med blus, kjol, blanka strumpor, lite klack på skon, eller stövlar och kappa med tillhörande sjal när man ska ut på stan??
    Stil och klass har totalt försvunnet från den svenska kvinnan, ja, det finns ett fåtal som fortfarande klär sig feminint, men stackarna blir mer eller mindre utfrysta av sina medsystrar.
    Hur kommer sig detta?

//Hugo

Kan ju bero på att det blir kallt. Har du själv stolpat runt i nylonstrumpor och lågskor på vintern?

På sommaren när det är varmt så har många klänning.
  • Anonym (A)
    Anonym (Suit) skrev 2025-12-16 20:57:52 följande:

Undrar detsamma. Var är alla män i kostym till vardags?

Och hatt.
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-12-16 21:04:19 följande:

Lägg inte skulden på kvinnor för att du har en epok-fetisch.

Tror TS är ute efter annat.
  • Anonym (L)

Kvinnor behöver inte en man för att skaffa barn, kvinnor behöver inte män till någonting egentligen numera. Det kanske är därför de har slutat använda obekväma kläder och skor för att behaga män. De vinner inget på det som de inte kan skaffa själva. 

• Anonym (Omg)
    Gurkburk74530 skrev 2025-12-16 20:47:38 följande:
    Feminina kvinnor

Hur kommer sig detta?

//Hugo

Vadå "stackarna blir mer eller mindre utfrusna"? Det är ju skitsnack. Jag har alltid klänning eller kjol och är varken utfrusen eller en stackare.
  • Anonym (Joel)

En repris på en gammal tråd? 😁

www.familjeliv.se/forum/thread/71368461-varfor-vill-inga-tjejer-vara-fina-i-dagens-sverige/1/nick/71368461

Kvinnor får klä sig hur de vill. Min fru klär sig ofta i kjol eller klänning men inte är det någon som fryser ut henne för det? Vad har du fått det ifrån? Att många kvinnor ratar kjolar och klänningar handlar förmodligen mer om att de vill ha mer praktiska kläder och/eller inte gillar bemötandet de får om de klär sig mer traditionellt feminint. Min frus vän säger att hon inte klär sig i pastellfärger eller kjolar som är kortare än att de täcker knäna, för hon säger att hon får många obehagliga blicksar från män om hon klär sig "flickigt".

Svar på tråden Feminina kvinnor