Anonym (Anonym) skrev 2025-12-18 10:47:14 följande:
Exakt såhär känner jag, även om jag har koll på vad jag betalat så Är jag rädd att det Inte kommer komma någon påminnelse, men jag är väldigt osäker angående jul jag menar om PostNord inte delar ut varför skulle nattposten dela ut räkningar på röd dag?
Been there, känslan varje gång man får någon post öht, en klump i magen, det suger, men vet du vad, jag tror faktiskt att de flesta inte bryr sig, jag personligen hade bara tagit vad det var och lagt åt sidan utan att bry mig, jag har nyfikna vänner som säkerligen skulle kolla avsändaren, men jag tror inte de skulle bry sig om det inte skulle vara så att det dök upp 5-6 brev från kronofogden medan du var på lyxkryssning typ, fler än du tror har suttit i samma båt och även om det kommer från inkasso så kan det vara det lika gärna vara info om återkallelse, jag hade en ytlig kompis som definitivt hade pratat och jag har hört honom gjort det också, ringt och kollat vad folk har i skulder och skvallrat på fester, han hade inte så mycket att erbjuda om man säger så och iaf när jag var där så var det ingen som var intresserad av att diskutera vidare om andras ekonomi, är det en nära vän som det gäller hoppas jag att hen säger till om det finns något jag kan hjälpa med men annars lägger jag mig inte i vad andra gör, har en kompis som köper hämtmat flera dagar i veckan och klagar på att de aldrig har pengar, ja du, man kanske kan börja laga lite mat men det drabbar ju inte mig på något sätt så de kan göra som de vill