Anonym (Man40) skrev 2025-12-22 05:53:53 följande:
Vilken oerhört tråkig situation för dig, din oro är ju inte utan grund vilket jag tycker gör den fullt förståelig. Utifrån vad jag läser tycker jag det är viktigt att din man inser sitt ägandeskap över situationen och tar ansvar där efter. Han har alltså varit otrogen mot dig, du har förlåtit honom men känner ändå en oro för att det kan hända igen. Här är han ansvarig för att bekräfta dina känslor och proaktivt arbeta för att du ska känna trygghet igen.
Jag tror att det är viktigt att något sånt här inte glöms bort eller låtsas som att det inte har hänt. Det är viktigt att du får känna dig trygg att ta upp detta igen för att processa dina känslor och att din man inte möter det som kritik. Om du behöver prata om det en, två eller etthundra gånger till så måste du få möjligheten att göra det i en miljö som får dig att känna dig trygg. Lycka till 
Tack! Enligt min man var inte ens en kyss utan en puss, men jag tror ju att det var en kyss.
Han tillåter mig att prata om det varje gång jag tar upp det. Han blir aldrig arg, utan lyssnar på vad jag säger. För ibland kommer det över mig helt enkelt. Speciellt när det sker andra aktiviteter på hans jobb.
Jag vill inte hindra honom från att göra roliga saker, men han vet också att jag blir orolig. Han tröstar mig alltid och säger att jag inte ska vara orolig, att det inte kommer hända igen.
Men det sitter ändå som en pil i hjärtat. Det var inte heller så länge sen, i början av november...så jag antar att det kommer vara ett issue ett tag framöver