• Anonym (Rebecca)

Barn i trapphus

I vilken grad får trapphuset användas som lekplats/vardagsrum? Jag blir galen på grannungarna snart. Det är så otroligt lyhört från trapphuset (inte alls från de andra lägenheterna) och de hänger där vardagskvällar, helger och lov. 

• Svar på tråden Barn i trapphus
  • Anonym

Det är inte alls ok att använda trapphuset som ett extra rum till lägenheten.
    Gör hyresvärden uppmärksam på detta.
    Är det lata föräldrar som inte orkar ta en promenad / gå till lekplats med barnen?

• Anonym (Rebecca)
    Anonym skrev 2025-12-22 16:49:31 följande:

Det är inte alls ok att använda trapphuset som ett extra rum till lägenheten.
    Gör hyresvärden uppmärksam på detta.
    Är det lata föräldrar som inte orkar ta en promenad / gå till lekplats med barnen?

Det finns lekplatser precis utanför. Men det är ju mörkt och blött såhär års, det är väl roligare att hänga inne. Men vet inte om föräldrarna inte låter de leka inne i lägenheterna/ta hem kompisar.
  • Anonym (Billy)

Ingen aning om vad lagen säger men min granne lät  barnen spela fotboll i hallen utanför min dörr. Jag är en mes så har inte sagt något men som tur är finns det andra i huset som sa till. De slutade när en granne några våningar upp sagt till på skarpen ett par gånger. 

• Anonym (Rebecca)
    Anonym (Billy) skrev 2025-12-23 09:19:41 följande:

Ingen aning om vad lagen säger men min granne lät  barnen spela fotboll i hallen utanför min dörr. Jag är en mes så har inte sagt något men som tur är finns det andra i huset som sa till. De slutade när en granne några våningar upp sagt till på skarpen ett par gånger. 

Usch, jobbigt. Fotboll spelar de inte (än) men de pratar, tjoar, drar i trappräcket och springer upp och ner i trappan. De tar ofta ut möbler och sitter och ritar och målar i trapphuset och sånt också. Då är de mindre högljudda men mer ivägen.

Det är ett litet trapphus, två våningar oxh sju lägenheter och barnen kommer från fyra av lägenheterna och min ligger mest i mitten så det är väl jag som hör allt. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Rebecca) skrev 2025-12-23 09:30:24 följande:
    Usch, jobbigt. Fotboll spelar de inte (än) men de pratar, tjoar, drar i trappräcket och springer upp och ner i trappan. De tar ofta ut möbler och sitter och ritar och målar i trapphuset och sånt också. Då är de mindre högljudda men mer ivägen.

Det är ett litet trapphus, två våningar oxh sju lägenheter och barnen kommer från fyra av lägenheterna och min ligger mest i mitten så det är väl jag som hör allt. 
    Om det är ett kompisgäng som alla bor i samma trapphus så är det lätt att förstå att själva trapphuset blivit en samlingsplats.

Men nej, det är inte okej att hålla på och väsnas på det viset.
Svar på tråden Barn i trapphus