Knuta i tarmen..
Hej.
Jag har full panik och vet inte vad jag ska göra.. Gick till gyn i tisdags för jag har haft jätteont i magen som mensvärkar och huggningar i ändan. Jag så inget konstigt i det för jag har bakåtvänd livmoder så när jag ska ha min mens så svullnar det bakåt och blir tryck på ändtarmen. Men eftersom det inte ville ge sig så gick jag dit för att kolla. Han undersöker mig och säger att allt ser bra ut och under undersökningen så gjorde det jätte ont så han kollade med ultra och ja stoppade in ett finger i baken på mig. Då ser han en svullnad i tarmen och skickar mig vidare till kirurgen på akuten. Ja jag traskade dit och tänkte att det är väl inget. Blir inkallad och läkaren undersöker mig i bakan IGEN mådde skit av det. Sen efteråt så säger han så här.." du har en knuta i tarmen och det kan vara en tumör en ond eller en godartad kan även vara en infektion så jag sätter upp dig på undersökning av tarmen men du kan få vänta någon vecka" jag bara satt där VÄNTA vaddå VÄNTA va fasen jag vill väl veta det nu!!! Och fick gå hem.. Gick ut från akuten och tårarna bara sprutade jag fattade ingenting och 700 tankar flög runt. Ska jag dö?? Ja dessa tankar kom. Grät varje kväll i 3 dagar så tänkte jag jag ska ringa kirurgen och kolla när jag får tid dit. Pratade med en underbar sköterska och jag berättade vad läkaren sagt och hon blir rasande. Hon berättade att jag har en jätte liten knuta som är mjuk och att det kallades tumor. Tumor är en knuta som de inte vet vad det är utan kollar upp det för säkerhets skull. Visst det kan vara en tumör men hon trodde att det var en hemorojd som satt i tarmen. Jaqg är fortfarande orolig och vill att de ska kolla det nu men tyvärr har jag inte fått tid förrän den 12 april och jag går på nålar.. Har någon varit med om samma?? Knuta i tarmen?? Är livrädd har ju barn och den minsta är inte mer än 6 mån.. Snälla någon..
Kramar