• Anonym (Roger)

Är TV4 höger/konservativ?

Något jag funderat på senare tid, när jag tittat påTV4  och speciellt Nyhetsmorgon.

Är kanalen styrs av staten/ högervriden. Åt det höger konservativa hållet?

Varje inslag handlar mer eller mindre om överklass eller barn. Känns som ren propaganda.

Tar upp rot och rut avdrag, har mycket inslag med rika/överklass människor som Blondinbella och influencers.  Annars mycket om barn hela tiden. Är det staten som försöker driva på barnafödandet? Känns som det bara får motsatt effekt.

Det intressanta är att massa arbetslösa har mailat om att dom ska ta upp om den försämrade akassan och aktivitetsstödet och hur folk får det fattigare, riskerar att bli eller blir hemlösa etc. Men dom är inte intresserade. Detta är väldigt märklig samhälls rapportering tycker jag. Som ger en skev bild.

• Svar på tråden Är TV4 höger/konservativ?
  • Anonym (Bojkotta)

Jag tittar inte ens på tV4 längre, har bojkottat kanalen helt. Tycker inte att det är någon bredd.

Till och med mode inslagen har kläder som är inköpta på NK etc. Känns inte så representativt för den breda massan nej lol

Barb inslagen är riktigt tjatiga med, får knappast mig mer sugen på att få barn.  Jag valde att sluta titta bara. Gör detsamma är mitt råd.

• nattuw
    Anonym (Roger) skrev 2025-12-27 11:44:48 följande:
    Utan att titta på TV4 så kanske det bara är så att TV4 inte är lika vänster (mindre "Sagan om Karl-Bertil Jonsson julafton") som SVT och att du därför upplever TV4 som mer höger/konservativt än vad det verkligen är.
  • Kirenaj68
    Anonym (Roger) skrev 2025-12-27 11:44:48 följande:

Något jag funderat på senare tid, när jag tittat påTV4  och speciellt Nyhetsmorgon.

Är kanalen styrs av staten/ högervriden. Åt det höger konservativa hållet?

Varje inslag handlar mer eller mindre om överklass eller barn. Känns som ren propaganda.

Tar upp rot och rut avdrag, har mycket inslag med rika/överklass människor som Blondinbella och influencers.  Annars mycket om barn hela tiden. Är det staten som försöker driva på barnafödandet? Känns som det bara får motsatt effekt.

Det intressanta är att massa arbetslösa har mailat om att dom ska ta upp om den försämrade akassan och aktivitetsstödet och hur folk får det fattigare, riskerar att bli eller blir hemlösa etc. Men dom är inte intresserade. Detta är väldigt märklig samhälls rapportering tycker jag. Som ger en skev bild.

Jag slutade att se på TV4 p.g.a att de är oerhört vänstervridna i deras politiska rapportering. Har de bytt kurs?
Svar på tråden Är TV4 höger/konservativ?