• Vässlan

Orolig för sent missfall

Jag är inne på vecka 15+ med min andra graviditet men första barn, förhoppningsvis. Den första förlorade jag i vecka 10 vilket färgat resan därefter.

Sedan vi fick veta att denna har en puls har min oro minskat, men tyvärr fick jag låna en dopplermaskin under julen och kunde inte hitta en puls. Det handlar säkert om handhavandefel eller att den låg i en svår vinkel, men ändå. Mitt nästa RUL är i slutet av januari och jag försöker hålla mig lugn tills dess men? med tanke på hur hemsk upplevelsen var den första gången, när fostret ändå var väldigt litet, är jag så extremt rädd för ett missfall nu när det är större. 

Jag vet inte exakt vad jag söker här men om någon kan hjälpa mig att hålla mig lugn vore det toppen. 😅 Någon annan som känt liknande kanske?

• Svar på tråden Orolig för sent missfall
  • Anonym (qwerty)

Alla professionella avråder från doppler just för att den är så enkel att göra fel  med, vilket leder till extremt onödig stress.

Det är svårt att säga att du ska ta det lugnt, förstår att oron tär på dig, men det bästa du kan göra är att vila, det mår både du och bebis bra av. Försök även planera lite framåt, gå in med en positiv syn att det kommer går bra, titta lite på FB marketplace efter något startpaket till bebis eller köp ett par små strumpor på mellandagsrean. Det ger dig en positiv känsla och kan dämpa ångesten något.

Lycka till

• Anonym (Bm)

Ring din bm och berätta efter helgerna nu. Min lyssnade från v16+0 vid oro. Kanske gör din också 🥰 

Svar på tråden Orolig för sent missfall