Hjälp planerad gravid osäker nu
jag och sambon har varit ihop i 9 år snart i 10 år, från när jag träffade han så var han osäker på om han ville bli pappa, och under åren så sa han att han inte vill ha barn, för några månader sen började han bli mer övertalad och kunde se sig själv som pappa och kunde ringa mig och berätta att han såg någon söt unge och blev helt barnkär, jag är 30 och har ytlig endometrios så jag började pusha på att det är dags att skaffa nu isåfall, vi var och kollade barnvagn och kläder, och har redan skrivit upp namn vi tycker är fina.
jag röker och han ville att jag skulle sluta röka innan, jag sa att jag kommer sluta så fort jag blivit på smällen, vi försökte förra månaden och jag var så ivrig att jag googlade överallt efter tidiga tecken på graviditet, jag köpte flera graviditetstester och testade nästintill dagligen?när det visade positivt blev vi glada och önskade att hela graviditeten skulle gå vägen och att allt skulle se bra ut utan missfall och att kub test ska se bra ut, vi köpte även julklapp till våra föräldrar att dem kommer bli morföräldrar/farföräldrar . Jag började minska på ciggen jag rökte 20-25 och var nere på 12-15 st
vi var hos barnmorskan när jag var i 4 hela veckor alltså vecka 5 utifrån vad dem räknar, efter någon vecka efter den besöket började jag få ångest och tänkte vad har jag gjort ? Önskade missfall eller att kub test ska visa något?börjat tänka tanken på abort?allt känns verkligt och jag vet inte om jag vill leva den sortens liv eller ha dessa rutiner som man måste ha med barn, att jag och sambon inte kan bara ha våra tid, jag har pratat om det med mina föräldrar och dem finns ju där om vi vill ha barnvakt och så, och min syster sa att barnen anpassar sig till oss, inte vi till dem. igår var vi hos abortmottagningen och gjorde en ultraljud då hade graviditeten gått 8+1 vi kollade även på fostret och det blev inte bättre. Jag känner mig fortfarande osäker och är orolig att inte bli bra och glad igen ifall vi behåller eller att jag ångrar mig ifall vi gör abort, alla säger att livet blir mer positivt och att barn ger så mycket kärlek, men hur vet jag om jag vill leva detta liv? Sambon är glad och vill behålla men kan se oss med ett liv utan barn och stöttar mig oavsett vilket beslut jag tar, mina föräldrar förstår så gott dem kan och även stöttar mig och försöker vara positiva med hur det är att ha barn, och jag vet att skulle jag välja att göra abort skulle dem förstå men ändå vara besvikna