• Glittersocka

Behöver lite stöttning

Är i tredje trimestern och det har varit en kämpig graviditet men det har rullat på.

fick hög feber för två dagar sen och mådde så otroligt dåligt med hosta, spya, feber, halsont att vi åkte in på närakuten på rekommendation av läkare efter en dag, självaste nyår.

jag har på denna korta tid fått en mindre lunginflammation och gränsfall till halsfluss. har fått antibiotika och har lyckats sova någon timme i natt till skillnad från de senaste nättern.

Men alltså jag har nog aldrig mått såhär dåligt, smärta kan jag hantera men denna utmattning med brist på mat, sömn och hög feber.

har någon erfarenhet av hur långtid det tar innan det blir bättre? vet inte hur jag ska klara flera dagar av detta. :(

ett mindre lyckat nyår. Min man har i alla fall ställt upp och varit toppen.

• Svar på tråden Behöver lite stöttning
  • Anonym (Gudrun)

Å fy! Det är så jobbigt att bli sjuk när man är gravid! 

Tyvärr kan ju trötthet hänga kvar länge efter lunginflammation. Jobbar du eller har du gått på gravledigt? Om du fortfarande jobbar kan det nog vara bra att förvarna chefen om att du kan bli borta från jobbet ett bra tag. 

Ta det lugnt, vila. Försök inte vara duktig utan var försiktig med dig och din hälsa. Du behöver prioritera att vara i så bra skick som möjligt vid förlossningen. Jobb, plugg, städning och sånt får vänta. 

Krya på dig! 

https://doktor.se/artiklar/12-tips-for-att-starka-halsan-efter-lunginflammation

• Glittersocka

Tack för fint skrivet meddelande,
    ja att var sjuk och gravid är värre än de mesta jag varit med om.

är redan sjukskriven på 50% för annat och hade tänkt jobba i 1-2 månader till men vi får se. Men jobbet är nog inte så förvånade om jag blir helt sjukskriven.

har en toppen MVC-läkare och BM så ska höra med dem  hur jag ska göra framåt. 

hopppas verkligen att antibiotikan biter snabbt. 

Gott nytt år! 

Svar på tråden Behöver lite stöttning