• Anonym (TS)

Genuina åsikter om Hellofresh

Jag får ingen sponsring och vill inte ha ett reklaminlägg eller något men jag har precis börjat med hellofresh är tycker hittills att det varit väldigt bra. Jag skulle inte säga att tiderna som står att det ska ta faktiskt håller men eftersom allt finns med och det är enkelt så stör det mig inte. 

Har pratat med några kollegor som säger att det blir enformigt tillslut, har en bekant som säger att varorna bara är bra nu i början. 

Så ni som kör hellofresh eller provat, vad är er uppfattning? Blev det sämre varor efter ett tag? 

Jag upplever att jag äter betydligt mer grönsaker nu och även mindre kött och får betydligt smakrikare måltider. Varje dag känns som ren lyx ärligt talat. 

Har ni provat någon annan matkasse som är snarlik eller bättre t o m. Är helt ny inom området och börja med detta för att jag har småbarn och vill få mindre tid i mataffären 

• Svar på tråden Genuina åsikter om Hellofresh
  • Anonym (London)

Ja det blir väldigt enformigt efter ett tag då väldigt många saker återkommer gång på gång och det var enformigheten jag ville bort ifrån . Känns fantasilöst efter en längre tid. 

Sen är väl förstås alla olika men upplever att det många gånger blir mindre mat än som rekommenderats och det blir inte så mycket matlådor och rester som jag hade önskat. 

.

• Anonym (Elin79)

Kvaliteten på produkterna/varorna var alltid bra. Absolut inte att de la sämre grejer i påsarna vartefter tiden gick.
    Variationen var väl sådär MEN å andra sidan så kan du ju byta ut recept? Du väljer själv vad du vill ha i leveransen. Och självklart funkar deras algoritm så att den till slut föreslår sånt som du ofta valt eller indirekt valt genom att du fått det levererat till dig. Vill du ha andra maträtter - gå in och välj själv och bryt den cirkeln.

Recepten uppfattar jag som enkla och just det var anledningen till att vi valde dem från första början. För att tonåringarna skulle kunna gå till svalen och plocka in rätt påse och själva laga maten. 

Vi är uppe i drygt 60 leveranser totalt så vi har varit med i några år. Nu tar vi en låda mer sporadiskt, kanske varannan månad. Men många av recepten har blivit en del av vår vardagsmeny så vi lagar dem på egen hand så att säga.

• Anonym (Sanna)

Om det blir sämre med tiden eller du tröttnar är det ju bara att sluta med HF. Förstår inte problemet. 

Svar på tråden Genuina åsikter om Hellofresh