• Anonym (Fattarinte)

Fattar 0

Varför ska en person ge en mixade signaler. Jag har hamnat i ond cirkel med analyreringar och försöker förstå vad hen egentligen vill.
    Ett hopp om att hen kanske ändå gillar mig också,  en mix mixat med nej hen är inte intresserad. 
    Ovissheten gör mig lite'galen' magkänslan säger nej gå vidare men hoppet är ändå kvar att tänk om jag har fel . 
    Så typiskt mig också o bli intresserad av personer som är otillgängliga i sina egna känslor. 
    Jag försöker på mitt sätt att visa intresse lite försiktigt.  Men känns som jag möts av något som inte går o ta på.
    Jag har mina idéer om signaler från personen att detta betyder intresse mest för att de är så jag gör om jag är intresserad.  Jag får delvis dessa signaler o delvis -du är en bra vön signaler- 
    Många tucker säg vad du känner. 
    Men jag är rädd . Hen kanske tycker att hen visat att jag är vän bara .
    Så jag känner mig dum förklarad hur jag kunde tro annat. Även om personen ej säger så
    O andra sidan har personer visat mig direkt intresse som inte går o missförå typ vill du ha en gmdejt med mig utan att jag någonsin visat intresse för dem. 
    Så de kanske är mänskligt att bjuda nån på dejt innan de visat intresse för en. Känns som jag är ett barn som inte kan läsa signaler alls. 

• Svar på tråden Fattar 0
  • Anonym (m)

Kan du beskriva signalerna, vad gör personen? Vad säger personen?

• Anonym (Fattarinte)
    Snitches skrev 2026-01-02 16:38:33 följande:

Förstår typ ingenting av vad som hänt. Kan du ge lite kontext?

En jag har känslor för en person jag träffat i ett gemensamt socialt sammanhang först så jag tog kontakt. Började bara med att prata helt vanligt.  Personen i fråga börja sen nästan alltid vara väldigt nära i mig i gruppen . Tar kontakt o väljer vara nära även om de finns plats. Jag fick känslor och söker närhet tillb. Hen har pratat om personliga saker och även visat sårbar o berätta saker man inte säger till vem som, utan ddär krävs tillit o öppna sig om sånt Jag vet att personen lever själv. Så de är inte att de finns nån annan i bilden 
    Personen tog initiativ till att fråga om nr även om vi ses fysiskt i gruppen . Smsen är inte praktisk typ om skaer som hör till hela gruppen eller annat utan personliga typ frågor om hobby filmer mm . Jag flörtar lite som att skriva
    Jag vill att du mår bra, jag bryr mig om dig, skickat hjärtan , ger komplimanger i skrift Fått tack tillb som svar. Inget annat. Gett  kramar och presenter.  . Hen Smsar mig med 2-3 dagar mellan ibland går de liiite snabbare. Typ inom samma dygn. Detta ointresse på att svara känns som hen "säger" vi är bara vänner. Dock är de ofta en fråga tillb i var sms till mig som att hen ändå vill fortsätta skriva inte bara ok eller annat kort.
    Just för att jag tror jag är i vänzoon känner jag mig korkad o be om en dejt eller erkänna mina känslor.  Samtidigt vill jag säga de , få de ur mig så hen kan säga jag vill gärna vara din vän eller haka på o dejta mig. Så jag åtminstone kan backa ifrån känslor när jag får korten på bordet.o kan vara vän ändå. 
    Istället o leva i tänk om och ha dörren öppen för nån som aldrig går in. Dessa tänk om kommer nog aldrig lägga sig om jag inte för konkret i ord eller text. Jag söker inte ett förhållande eller liknande. Men istället för o fråga fegar jag ur o bara försöker analyserar sms, och när vi ses fysiskt , vad betyder de???!?! O de gör mig typ knäpp. 
    Läser på om tecken på intresse och de som saknas är flört från hens sida, samt komplimanger till mig.
    De som finns är fysisk närhet menar då att nästan jämt så nära eller sitta nära just mig av alla. Så ca 50%av hur hen beter sig gör en intresserad person. Där av mixade signaler. Ingen av de andra I gruppen gör så inte ens de jag verkligen är vän med oavsett kön . De som bara ser mig som en i gruppen är inte ens vän med på nära plan. 
  • Anonym (Fattarinte)
    Anonym (m) skrev 2026-01-02 16:49:14 följande:

Kan du beskriva signalerna, vad gör personen? Vad säger personen?

Vän signal= svara sakta på sms, förtar ej , försöker ej ses bara vi 2.
    Intresserad signal- Smsar personligt. Ställer frågor.
    Är nära ( sitter o står nära ) även om hens vän av samma kön är där . Då känner man sig lite vald ändå
    Frågat om nr . Skrattar ler med ögonen ofta i samtal. Har ögonkontakt under hela samtalet. . 
  • Anonym (f)

Du skriver nämligen samma sak hela tiden. Vi kan inte heller ens gissa vad han försöker säga mer än att han inte verkar jätteintressad men han kan tro att du inte är det. vem vet om ingen gör något

• Anonym (Mx)
    Anonym (Fattarinte) skrev 2026-01-02 16:35:28 följande:
    Fattar 0

Varför ska en person ge en mixade signaler. Jag har hamnat i ond cirkel med analyreringar och försöker förstå vad hen egentligen vill.
    Ett hopp om att hen kanske ändå gillar mig också,  en mix mixat med nej hen är inte intresserad. 
    Ovissheten gör mig lite'galen' magkänslan säger nej gå vidare men hoppet är ändå kvar att tänk om jag har fel . 
    Så typiskt mig också o bli intresserad av personer som är otillgängliga i sina egna känslor. 
    Jag försöker på mitt sätt att visa intresse lite försiktigt.  Men känns som jag möts av något som inte går o ta på.
    Jag har mina idéer om signaler från personen att detta betyder intresse mest för att de är så jag gör om jag är intresserad.  Jag får delvis dessa signaler o delvis -du är en bra vön signaler- 
    Många tucker säg vad du känner. 
    Men jag är rädd . Hen kanske tycker att hen visat att jag är vän bara .
    Så jag känner mig dum förklarad hur jag kunde tro annat. Även om personen ej säger så
    O andra sidan har personer visat mig direkt intresse som inte går o missförå typ vill du ha en gmdejt med mig utan att jag någonsin visat intresse för dem. 
    Så de kanske är mänskligt att bjuda nån på dejt innan de visat intresse för en. Känns som jag är ett barn som inte kan läsa signaler alls. 

Ibland får man helt enkelt chansa. Det kan komma ett nej och att hen bara vill vara vän.

Om personen är blyg så kan jag förstå mixade signaler. Men om personen är som vanligt annars så är hen nog inte intresserad av mer än vänskap.
  • Anonym (Fattarinte)
    Anonym (Mx) skrev 2026-01-02 17:30:15 följande:
    Ibland får man helt enkelt chansa. Det kan komma ett nej och att hen bara vill vara vän.

Om personen är blyg så kan jag förstå mixade signaler. Men om personen är som vanligt annars så är hen nog inte intresserad av mer än vänskap.
    Blyg person som inte öppna sig innan jag tog 1a kontakten.
Svar på tråden Fattar 0