• Anonym (Konrad)

Normalt eller ej?

Är det normalt att få fysiska problem när man blir trött? Igår var jag ute och åkte bil när jag gradvis märkte att det var svårt att svälja, efter ett tag så var det tvärstopp, kunde inte använda musklerna i halsen. Efter en kort vila så gick det att svälja men upplevde mig svag i halsmusklerna. Hade i samma veva svårt att sitta still och min fot "spassade", kunde inte sitta stilla, kändes som det kröp i hela kroppen. Hade svårt att prata med. Gäspade konstant fastän jag liksom inte var trött i huvudet, detta medförde att jag blev stel i käken. Vet inte om detta är normalt eller ej. Vaknade i morse och kände mig inte alls utvilad även efter 9 timmars sömn. Käken och halsen känns som vanligt idag. Detta händer ofta när jag är trött men har kännt av detta obehaget i kroppen under några veckor nu, typ kryper i mig och värk i axlarna och käken.

• Svar på tråden Normalt eller ej?
  • Anonym (C)

Tycker att du ska kolla upp det, låter inte bra.

• Nattugglan37

Det där lät riktigt obehagligt! Det där med att det kryper i kroppen (restless legs/body) och att man gäspar trots att man inte känner sig trött i huvudet brukar ofta hänga ihop med att kroppen är i rejäl sömnbrist eller hög stress, även om man sovit många timmar (kvalitén på sömnen spelar ju roll också). Men att du fick svårt att svälja och prata låter ju som något man verkligen bör kolla upp med vården för att utesluta något annat. Hoppas du får ordning på det!

Svar på tråden Normalt eller ej?