• Anonym (Mår dåligt)

Mår dåligt

Hej
    Jag är nygift och gravid. Vet inte var jag ska börja för allt är en röra och jag mår väldigt dåligt. Min man gör kaos av minsta lilla grej och varje gång går det så långt att han beskyller mig för allt. Kan vara att jag sagt något som låter fel i hans öron. Försöker lösa det genom att prata men han blir bara mer och mer arg. Drar jag mig undan och är tyst är även det fel. Han släpper även vidriga kommentarer då jag är tyst. Senast fick jag höra att jag måste ändra mig eller så kommer han ändra mig. Han ska älska mig för den jag är inte vilja ändra mig. Han säger även att jag är hemsk och att allt är mitt fel. Listan är lång...

• Svar på tråden Mår dåligt
  • Dexter dot com

Boka tid hos en familjerådgivare omgående så ni får hjälp att hantera problem på ett förnuftigt sätt !!
    Har det här beteendet hos honom börjat nyligen?

• Anonym (Suck)

Och han började plötsligt bete sig så här efter att ni gift er och graviditeten var ett faktum? Eller valde du att gifta dig och skaffa barn med honom trots att han behandlar dig så här?

• Dardi007skane

Du borde vara lite tuffare tycker jag ! Hans beteende är
    under allt kritik ? det kommer inte bli bättre om du försöker och är tyst !!!

• Anonym (Mår dåligt)
    Anonym (Suck) skrev 2026-01-08 08:41:56 följande:

Och han började plötsligt bete sig så här efter att ni gift er och graviditeten var ett faktum? Eller valde du att gifta dig och skaffa barn med honom trots att han behandlar dig så här?

Ja beteendet är nytt.
  • Anonym (Mår dåligt)
    Dardi007skane skrev 2026-01-08 08:44:17 följande:

Du borde vara lite tuffare tycker jag ! Hans beteende är
    under allt kritik ? det kommer inte bli bättre om du försöker och är tyst !!!

Syftade på att jag försöker kommunicera men när han inte vill så säger jag inget för kan ju inte prata med en tom vägg. Menade att hur jag än gör så är han inte nöjd.
  • Anonym (Mår dåligt)
    Dexter dot com skrev 2026-01-08 08:41:17 följande:

Boka tid hos en familjerådgivare omgående så ni får hjälp att hantera problem på ett förnuftigt sätt !!
    Har det här beteendet hos honom börjat nyligen?

Ja det har nyligen börjat.
  • Dardi007skane
    Anonym (Mår dåligt) skrev 2026-01-08 08:47:23 följande:
    Syftade på att jag försöker kommunicera men när han inte vill så säger jag inget för kan ju inte prata med en tom vägg. Menade att hur jag än gör så är han inte nöjd.
    Var han likadan innan ni gifte er osv ?
  • Anonym (Mår dåligt)
    Dardi007skane skrev 2026-01-08 08:50:22 följande:
    Var han likadan innan ni gifte er osv ?
    Nej
  • Dardi007skane
    Anonym (Mår dåligt) skrev 2026-01-08 08:52:08 följande:
    Nej
    Synd om dig ! Spna ord ska man absolut säga till sin partner , speciell när graviditeten är på tal där det kommer massa hormoner osv ? kan vara att han har fått en del av dina hormoner också , folk brukar säga att det kan hända :)
  • Månljus

Låter inte bra! Har du någon att prata med?

Hur är han mot andra än dig?

Verkar han fungera som vanligt förutom i hur han bemöter dig?

Arbete? Övrig familj/ släkt, vänner?

Alkohol? Droger? 

Sömn? 

Svar på tråden Mår dåligt