• Anonym (råd)

Andra barnet med äggdonation?

Vi har försökt få barn med IVF i många år nu. Tre år och 4 IVFer tog det för oss att få vår son, som vi älskar mer än allt annat. Han är nu 2,5 år gammal och sedan 1,5 år tillbaka har vi försökt få ett till barn, vilket har resulterat i sex återföringar och två missfall, det senaste nu i v. 11 precis innan jul. Vi börjar inse att det nog inte kommer funka med mina ägg som nu också nog är för gamla (nästan 42). 

Nu tittar vi på äggdonation i Danmark och jag har läst långa äggdonationstråden här med behållning, men känner att jag har så många frågor till folk som inte är mitt i processen utan har kommit en liten bit på vägen. Speciellt föräldrar till ett (eller flera) biologiska barn som sen fått ett barn (eller flera) via äggdonation. 

Även om jag inte är så övertygad om att mitt eget genetiska arv är så viktigt känns det ändå läskigt och jag skulle så gärna höra om era erfarenheter? Hur har det funkat? Hur funkar det med barnen mellan varandra? Jag är lite orolig att jag inte älskar det här barnet som mitt eget biologiska, att jag känner skillnad? Troligen blir det ju inte så men när vi väl bestämt oss finns det ju ingen återvändo. Vad önskar ni ÄD-föräldrar att ni vetat innan ni körde igång?

Svar på tråden Andra barnet med äggdonation?