Anonym skrev 2026-01-28 00:10:40 följande:
De flesta kan faktiskt komma, det är lite som att anta att alla går på toaletten, även fast det finns få med stomi.
Om det inte finns något fysiskt hinder som förlamning helt eller delvis eller att man gjort ett misslyckat könsbyte utomlands som lett till nervändringar förstås. Annars är det inte omöjligt precis som att det inte är omöjligt att böja på armbågen om den är frisk.
Även asexuella har förmågan att komma, fast gissar att det känns lite som att äta utan aptit.
Vissa får mentala spärrar om de i hela sin barndom fått höra att onani är fult och att man kommer till helvetet om man gör det till exempel. Då kan det leda till psykologisk betingning (tror jag det heter), där hjärnan associerar onani med fruktansvärda saker ofrivilligt. Även fast man mentalt vet att barndomens elaka skrämselförsök inte stämmer.
Har du provat med vibrator om du är kvinna eller liknande hjälpmedel för man om du är det?
Gå till en sexolog för att få hjälp att släppa spärrar om det är anledningen?
Gå och få professionell massage för att släppa på spänningar kan säkert hjälpa. Samt förstås att lära känna sin egen kropp. Gå långsamt fram för att se vad som känns bra på sig själv. Sluta när det inte känns bra. Fast känns det bra på kroppen men inte i hjärnan så försök komma över det. Fortsätt med det som känns bra.
Nu har jag skrivit väldigt allmänt så är inte säkert att något av det stämmer in på dig eller att du ens känner igen dig lite. Ta bara åt dig av det du tycker är rimligt.
Jag kan komma, men inte i samma rum som en annan person, och inte utan ansträngning.
Ja, jag har testat vibrator.
Ja, jag har gått till sexolog.
Ja, jag har testat allt möjligt.
Jag har fått yonimassage och tydligen varit den enda kvinnan som inte kommit av det.
Sen säger du att 'de flesta' kan komma. Det betyder ju alltså att det finns vissa som INTE kan det.