-
-
Svar på tråden Så tröttsamt, inget seriöst
-
Med all respekt men du kanske fortfarande inte bearbetat ditt senaste förhållande tillräckligt mycket så du helt enkelt dras till fel killar pga det..
Backa undan lite och se över vilka killar du drar till dig, vilka egenskaper du egentligen borde prioritera bättre och sätt upp gränser och krav betydligt högre än du tror att du gör.
-
Ett skydd mot oseriösa typer är att vara svinjobbig (i deras ögon). Att ta det i sin egen takt och känna efter ordentligt, då tröttnar de oseriösa och man kan vaska fram guldkornen.
-
Du verkar dra till sig psykopater eller narcissister? Sänk ribban om du vill ha en trogen man! Ta någon som ha haft det kämpigt i livet och inte umgås konstant med andra människor.. ? Tyvärr finns det ju nackdelar med en sådan person med.. men den kommer förmodligen vara dig trogen, inte prata om saker man inte borde göra på första dejten osv.
-
Du måste rannsaka dig själv här. Det låter som att du lägger upp sexiga bilder på dig själv om männen reagerar på detta viset. Allt i dina bilder och profiltext skickar ut signaler så se till att det är seriösa signaler.
-
Du har så rätt. Jag gjorde precis så här när jag började dejta och det var mycket fler seriösa dejter. Sedan av någon dum anledning ändrade jag min metod för att jag inte orkade skriva mycket fram och tillbaka under lång tid och det blev en massa oseriösa dejter. Mycket bättre att skriva länge förstår jag nu, även fast det blir färre dejter men mer kvallitet. Detta ska jag komma ihåg när jag börjar dejta igen.Eurydike 87 skrev 2026-01-16 01:20:37 följande:Ett skydd mot oseriösa typer är att vara svinjobbig (i deras ögon). Att ta det i sin egen takt och känna efter ordentligt, då tröttnar de oseriösa och man kan vaska fram guldkornen.
-
Känner igen de . Enl många är jag snygg snäll rolig och omtänksam. Alla män som försökt med mig vill bara ligga ! ONS. Alla ! Jag är såå jävla trött. De verkar som det män vill är ku*lla så många de kan utan o binda sig medan kvinnor söker kärlek trygghet någon o dela livet med en riktig partner de går nog inte män o kvinnor vill helt olika . Så de slutar med att männen ibland hittar en ons och kvinnor hittar inte en partner. Så antingen förbli ensam eller ligga runt som männen gör . Men de behovet har jag inte.Anonym (Emi_45) skrev 2026-01-15 23:36:54 följande:Så tröttsamt, inget seriöst Alltså helt ärligt nu, jag har varit singel i 5 månader ungefär, jag kommer från ett väldigt destruktivt förhållande, missförstå mig inte nu, men det har liksom varit normala killar, allt från läkare, militärer till ?högt uppsatta? tjänstemän som då börjar direkt ?du är så snygg så hade flugit på dig? eller: ?vill du ses ikväll? Tänkte om du är sugen, jag har verkligen försökt få till det länge nu? och för mig har det aldrig varit något sådant jag är ute efter, som nu det senaste, jag har inte ens skickat något snuskigt eller olämpligt, och jag känner mig så ledsen att det är såhär, att ingen kille vill ha en vanlig normal konversation eller en vanlig dejt. Och hur många tjejer sitter dom inte och skickar sådant till? Och JA det har varit lite dejting appar bland annat, men det känns som det är samma överallt, även om man skriver vad man söker och är ute efter. Varför? (Skickar inga bilder eller sådant, blir bara lite ledsen att alla ser en som ett objekt)
Jag har med sagt /skrivit tydlig jag vill inte ha en ons eller skriva snusk. De okey. sen ändå typ 2 dar senare hej vad har du på dig när du sover / vill du skicka bild mör du badar. , vill du skicka nakenbilder, vill du träffas för ett ligg? osv osv. Eller jag vill mysa med dig nu. Herregud hur svårt är de ?!? Vill du snuska dig knu*lla sök en kvinna som villl de som du vill , inte en som vill serigöst o försök lura henne. Nej ! 1 av mina förhållande fick vänta 6 mån på ligg den andra 3 båda dessa var seriöstintresserada ev relation. Om de inte kan dejta normalt en tid utan snusk o ligg gå vidare -
Ja, jag har dejtat väldigt lite, men tyckte att det var det som fungerade bäst. Försöker man skynda på något så är risken att man skyndar åt fel håll. Dessutom är det mycket roligare att träffa någon som man redan tycker bra om, än att träffa en total främling. Mina dejter har alltid varit trevliga! ☺️Anonym (Diana) skrev 2026-01-18 11:00:41 följande:Du har så rätt. Jag gjorde precis så här när jag började dejta och det var mycket fler seriösa dejter. Sedan av någon dum anledning ändrade jag min metod för att jag inte orkade skriva mycket fram och tillbaka under lång tid och det blev en massa oseriösa dejter. Mycket bättre att skriva länge förstår jag nu, även fast det blir färre dejter men mer kvallitet. Detta ska jag komma ihåg när jag börjar dejta igen. -
Om killen redan vid en tidig kontakt börjar antyda eller prata om sex, då skulle jag dumpa honom genast. Då är han ute efter sin egen tillfredsställelse, helt oberoende av vem du är och vad du vill.
Förutsatt att det inte är på en renodlad sexdejtingsajt, förstås.
Själv skulle jag vilja träffas, lära känna dig, se om vi verkar matcha med utseende, åsikter, grundvärderingar och... doft. Om jag kände mig attraherad skulle jag ta mycket små steg framåt, och vara snabb att backa. Som en snäll liten tupp.
-
Anonym (K*Ken styr) skrev 2026-01-18 20:05:18 följande:Känner igen de . Enl många är jag snygg snäll rolig och omtänksam. Alla män som försökt med mig vill bara ligga ! ONS. Alla ! Jag är såå jävla trött. De verkar som det män vill är ku*lla så många de kan utan o binda sig medan kvinnor söker kärlek trygghet någon o dela livet med en riktig partner de går nog inte män o kvinnor vill helt olika . Så de slutar med att männen ibland hittar en ons och kvinnor hittar inte en partner. Så antingen förbli ensam eller ligga runt som männen gör . Men de behovet har jag inte.
Jag har med sagt /skrivit tydlig jag vill inte ha en ons eller skriva snusk. De okey. sen ändå typ 2 dar senare hej vad har du på dig när du sover / vill du skicka bild mör du badar. , vill du skicka nakenbilder, vill du träffas för ett ligg? osv osv. Eller jag vill mysa med dig nu. Herregud hur svårt är de ?!? Vill du snuska dig knu*lla sök en kvinna som villl de som du vill , inte en som vill serigöst o försök lura henne. Nej ! 1 av mina förhållande fick vänta 6 mån på ligg den andra 3 båda dessa var seriöstintresserada ev relation. Om de inte kan dejta normalt en tid utan snusk o ligg gå vidareFast det märks ju att du drar dig till en viss typ av snubbar. Menar jag har aldrig i mitt liv skrivit något liknande till någon kvinna överhuvudtaget. Vem gör ens så? Grovt adhd unga killar i mammas källare? Men klart man vill ha närhet. Men att hålla en stackare på halster i 6 månader är väl kanske att ta i det med. Verkar ju som du straffat 1 snubbe p ga andra snubbar. Verkar ju inte så snällt ärligt talat. Men klart kan man vänta 2 månader och se om den är seriös samt hinna lära känna varandra. Men du verkar ju befinns dig i forum där många drägg hänger. En annan använder inte ens några sådana forum som tinder eller något liknande.
Jag möter hellre någon som kommer fram och smickrar min hund och hellre joinar oss på promenad och se om vi kan ha rolig konversation ihop.. Men det händer typ aldrig att man möter någon kvinna som vågar detta.. så blir mest blyga leenden hit och dit ifrån dem.
-
Hur möter du dessa olämpliga mess?
Svarar du överhuvudtaget?