• Anonym (Full)

Arg på mig - blev för full

Jag dejtar med en man sen ett par månader tillbaks.

Igår bjöd han hem mig första gången ....med övernattning.

Han hade gjort fantastiskt mysigt och lagade underbar mat.

Vi hade det jättetrevligt.....men jag blev för full. Brukar inte bli det!  Men rycktes med i den härliga stämningen o tappade kontrollen på hur mycket vin jag drack.

När jag skulle resa mig så vinglade jag omkring o ramlade platt på rygg. Ont i revbenet idag.

I morse var inget trevligt. Han lät mig verkligen få veta att han var jättebesviken o arg på mig. Att jag inte kunde bete mig. 

Jag bad om förlåtelse och sa att jag ångrade mig o skämdes.....för jagborsakade även vinfläckar på mattan...

Men han fortsatte bra länge o talade om för mig hur dåligt jag betett mig för stt jsg blev så full att jag ramlade. Att han gjort så fint o förberett och sett fram emot detta och så blev det såhär

Han kändes lite gladare efter ett tag men han duger att han inte kunnat dläpoa helt än

Jag ångrar mig ,har ont efter fallet och nu mår jag ännu sämre efter allt ovett....

Jag vet faktiskt inte om det är rimligt eller inte att bli så arg som hsn blev (kan tillägga att vi hade sex inatt o i morse)

• Svar på tråden Arg på mig - blev för full
  • Anonym (1X2)

Vad vill du ha ut av det här? 

Man kan givetvis bli besviken på att du blev för onykter I sammanhanget, men jag tycker inte han borde bli arg för det.

Men shit happens och en gång är ingen gång, två gånger är en för mycket. Med det sagt, så skulle det bli till en vana, då förstår jag om han blir arg. 

• Tobben

Att fortsätta att lasta dig för ditt misstag -som han uppenbarligen gjort- är inte sunt och det verkar inte som att han respekterar dig.
    Jag tycker att du borde avslutanrelationen med honom så snart som möjligt.

• Tukt

Om han hanterar problem på det viset, på en första träff, så kommer det förmodligen inte vara sista gången. Så det där är det du får i från honom. Sedan kan du ju själv avgöra om du vill ha det i ditt liv.

• Anonym (1X2)

Jag är rädd för att han får större problem än det.. 

• Anonym (l)

Ändå hade han sex med någon som han tydligen tyckte var för full jämfört med honom...  Ramla kan man göra även utan vin i kroppen, lite nervös etc

• Anonym (Full)
    Anonym (1X2) skrev 2026-01-17 11:38:20 följande:

Vad vill du ha ut av det här? 

Man kan givetvis bli besviken på att du blev för onykter I sammanhanget, men jag tycker inte han borde bli arg för det.

Men shit happens och en gång är ingen gång, två gånger är en för mycket. Med det sagt, så skulle det bli till en vana, då förstår jag om han blir arg. 

Vad jag vill ha ut?
  • Anonym (Freud)

Hur ska vi kunna bilda oss en uppfattning om hur rimligt det egentligen är då ingen av oss var med under kvällen? Du beskriver det som att du blev för berusad vilket kan hända även den bästa, men i övrigt? Du kanske betedde dig på ett sätt som inte fungerade för honom mer än att bara ragla, och om det här var startskottet så förstår jag att han tvekar och är irriterad. 

Att ni sen hade sex är väl kanske bara lite av ett avslut på dejten eller mera en bonus/plåster på såren för er båda. 

• Anonym (AB)

Beroende på hur långt ni kommit i relationen så får ni ju prata om det här.
    Antingen är han ok med detta och du får chansen att fortsätta. Eller så är det en ?deal breaker?.

Det låter dock ganska absurt att du vid en middag hemma hos honom blir så full att du ramlar?. Man kan vara i dålig form, men det låter faktiskt väldigt konstigt så om inte relationen kommit så långt så skulle det kunna vara en deal breaket för mig. Det var ju liksom ingen fest då förstår jag mer om man ?dras med? utan att tänka sig för. Att fyllna till så mycket när man sitter på romantisk middag känns inte helt självklart?.

Det beror lite på hur gamla ni är också. Jag förväntar mig nog att man har koll på sitt drickande o sig själv när man är lite äldre. Det beror på.

Bästa rådet är väl att ni pratar om det här nu när allt lugnat sig.
    Berätta gärna hur det gick och gör inte om det. Man är inte charmig på något sätt om man blir så full.?

• Anonym (AB)

Jag uppfattade det som att ni inte hade sex när du var för full utan senare, men det kanske är fel?

Alla kan göra misstag, men även hans reaktion kan ju diskuteras.

Att få vinfläck på mattan kan vara en big deal för en ordningsam person som ville ha en mysig middag med en tjej. Om hans beteende är rimligt är svårt att svara på Och som en del verkar tycka är en varningsklocka.

Tiden lär väl utvisa. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Full) skrev 2026-01-17 11:21:37 följande:
    Arg på mig - blev för full

Jag dejtar med en man sen ett par månader tillbaks.

Igår bjöd han hem mig första gången ....med övernattning.

Han hade gjort fantastiskt mysigt och lagade underbar mat.

Vi hade det jättetrevligt.....men jag blev för full. Brukar inte bli det!  Men rycktes med i den härliga stämningen o tappade kontrollen på hur mycket vin jag drack.

När jag skulle resa mig så vinglade jag omkring o ramlade platt på rygg. Ont i revbenet idag.

I morse var inget trevligt. Han lät mig verkligen få veta att han var jättebesviken o arg på mig. Att jag inte kunde bete mig. 

Jag bad om förlåtelse och sa att jag ångrade mig o skämdes.....för jagborsakade även vinfläckar på mattan...

Men han fortsatte bra länge o talade om för mig hur dåligt jag betett mig för stt jsg blev så full att jag ramlade. Att han gjort så fint o förberett och sett fram emot detta och så blev det såhär

Han kändes lite gladare efter ett tag men han duger att han inte kunnat dläpoa helt än

Jag ångrar mig ,har ont efter fallet och nu mår jag ännu sämre efter allt ovett....

Jag vet faktiskt inte om det är rimligt eller inte att bli så arg som hsn blev (kan tillägga att vi hade sex inatt o i morse)

Han trodde förmodligen att det var en vana som du hade.

Han gjorde rätt i att berätta hur besviken han var men det var onödigt att skälla ut dig. Ett varningstecken om han blev väldigt aggressiv! Faktiskt.

Alltså, om någon jag träffade skulle bli så berusad att personen inte kunde röra sig normalt, skulle jag också bli oroad. En sådan partner vill man ju inte ha.
Svar på tråden Arg på mig - blev för full