Ändrad dynamik efter några dejter
Jag har dejtat en person under en månad nu. Allt har varit perfekt fram tills nyligen. Det har varit passionerat, intensivt, mycket skratt och djupa samtal. men efter att vi haft sex för första gången och pratat om att vi trivs med varann är det som att relationen blivit en helt annan. Den är fortfarande bra, varm, djup och trygg men passionen är som bortblåst. Från att ha tagit på varann och skrivit heta meddelanden är det nu mer neutralt och artigt. Men samtidigt planerar vi framtiden ihop och vi tar fortfarande på varann. Men inte på det där passionerade sättet. Jag fattar inte hur jag ska tolka det. Är det för att jakten nu är över och man inte behöver vinna varann längre? Är jag motbjudande? Är det här hur personen är på riktigt och kan man då stå ut med att vara den enda som driver på? Jag vet inte om jag vill vara i en relation utan passion. Då kan jag lika gärna skaffa en kompis Istället. Fick tips om att fortsätta ta initiativ till att säga kärleksfulla saker men vet inte om jag vill förnedra mig och få nåt artigt neutralt svar. Jag vill nog hellre dra mig tillbaka och se vad som händer. Har nån erfarenhet av att relationen förändrats när den gått över från det osäkra jagande stadiet till ett mer tryggt och stabilt? Vi planerar liksom framtid ihop samtidigt som det fysiska minskat. Vi rör ofta vid varann och stämningen är varm och fin men spänningen verkar ha försvunnit och jag förstår mig inte på det.