• Anonym (Previa)

Placenta previa

Hej. 
    Fick veta vid RUL att jag har föreliggande moderkaka. Den verkar inte "bara" ligga nära livmodertappen utan helt över. 

Någon fler som har eller har haft detta? 

Har inte haft några blödningar än och hoppas man inte får det men jag känner mycket stick i från livmodertappen där det sticker och drar varje dag. 
    Trodde runt v13 att det kunde vara barnet jag kände men nu känner jag bebis riktigt och har kvar dessa stickningar. Är tredje barnet och kommer inte ihåg att jag upplevt detta med de andra barnen. 

• Svar på tråden Placenta previa
  • Anonym (Previa)

Ingen?

• Llojsan

Är i liknande sits som du, såg på RUL för 2 v sen att moderkakan ser ut att ligga helt för. 

Fick remiss till sjukhuset jag valt för förlossning för vidare bedömning, det UL är i nästa vecka så väntar med spänning på det. 

Har inga känningar av det än och har inte haft några blödningar vilket jag förstått är vanligt. 

Det verkar vara väldigt olika vad folk i samma läge fått för restriktioner så det ska bli skönt att prata mer med en läkare om det. 
    Hoppas verkligen att den ska växa undan och att jag inte planeras om för snitt men är det så får man väl ffa va glad att man inte föder barn på medeltiden iallafall. 

Hur ser din uppföljning ut?

• Anonym (Previa)

Hej! Åh skönt att vara flera. Så mkt tankar som svänger känner jag. 

Vad bra med tidig uppföljning.
    Har du haft några stickningar i livmodertappen? Har det nästan varje dag..

Jag undrar om restriktionerna är annorlunda om man får blödningar el inte och funderar lite hur det fungerar med sjukskrivning vilket jag förstår är relativt vanligt. 
    Uppdatera gärna! 

Det blir läkarbesök i v28 här så någongång i slutet av mars. Eftersom jag inte hört något annat så lever jag på som vanligt men planerar nog inte in någon långresa innan dess iaf 😅

Svar på tråden Placenta previa