• lyckligtjej75

porr och lögner

För en tid sedan uppdagades det att min partner konsumerat stora mängder porr, varit på body contact mm. Vi har pratat mkt om transperans, ärlighet, öppenhet i relationen. Jag har själv konsumerat porr någon gång, vilket jag ärligt deklarerat för honom. Men ej under den tid vi varit i en relation, därför att vi båda har en tendens att jämföra oss, tro att vi inte duger. Har alltid haft rätt bra med lust och bejakat min sexualitet men sedan detta med hans lögner uppdagades så är det stendött. Känner mig mkt sviken av honom. För lögnerna. Lögner är det värsta jag vet. Vill ha öppna, raka, ärliga, lugna dialoger om gränser, vad som är okej och inte, mm. Det är schysst mot båda att veta vad man anser är okej eller inte. Vita lögner kan jag ta, men inte att min partner är på body contact.

Har blivit kallad för manisk, att jag är dum i huvudet, att jag aldrig är nöjd, när jag konfronetat honom. Men jag har alltid känt på mig att han ljuger.  
    Nu tycker han ändå att det är rätt skönt att lögnerna kommit fram. Han säger att porr många gånger handlat om ångestreducering. Till viss del kan jag tro honom men definitivt ej fullt ut.
    Jag har tappat all tillit till honom pga all denna tid med konstanta lögner, samt att han dessutom varit elak och kallat mig allt möjligt när jag inte litat på hans svar ang porr. För att jag känt på mig att han ljuger. 

Nu vill jag gå i parterapi. Vi vill inte avsluta relationen. Han har lovat göra allt för att återupprätta tilliten. Eller, det gjorde han när det precis hade uppdagats. NU har några månader gått och inget händer. Har bett om parterapi, om transperens gällande telefoner (åt båda håll).  Vill att han betalar parterapin. Men han menar att vi ska dela på den konstnaden. Jag vägrar. Tycker att min gräns för vad jag tolererar är nådd. 

Han har sagt att porren är menisnglös för honom och att han slutat. Vilket inte var sant, för hans IP tv var full med porr en tid efter att hans initiala lögn uppdagades. Ska jag lämna honom? Hur tänker ni?

• Svar på tråden porr och lögner
  • Anonym (Snuskpelle)

Ångestreducering???

Är det läkarens rekommendationer att konsumera porr då?

Han försöker minimera problemet.

Body Contact då???

• Västkustkille

Bodycontact är att gå över gränsen, det är försök till otrohet.

Att han tittar på porr för att fylla ut sitt sexuella behov är okej så länge du tycker att det är okej. Man ska inte ljuga för varandra men ibland behöver man inte veta allt vad den andra gör men det kräver ju såklart tillit. Om min sambo tillfredsställer sig själv utan mig med porr, fantiserar, bilder, leksaker utan min vetskap är jag helt okej med det. Känner mig inte mindre för det utan ser det snarare som sunt att hon är sugen och antagligen har jag bara inte varit i närheten och kunnat hjälpa henne.
    Men det ska vara inom relationens gränser, bodycontact eller annan sexuell kontakt är utanför gränserna om inget annat avtalas.

Bra att ni pratar om terapi, boka och låt han betala. det är hans uppgift och minsta han kan göra för att försöka göra rätt för sig 

• Anonym (GA)

Jag hade lämnat, hade aldrig orkat med en sådan lögnare och dramaqueen. 

• Anonym (8fk3k)

Alltså.. parterapi ska ses som ett hjälpmedel för att komma vidare i förhållandet och ska vara en självklar vilja.. 

Hur mycket vill ni laga detta om ni  istället använder betalningen som ett ämne att tjafsa om?   

För i helvete.   Skärp er. 

Vill du ha rätt eller Vill du få hjälp? 
    Bestäm er. 
    .

• Anonym (Kajsa)

Att han är på bodycontact skulle vara en dealbreaker för min del och jag skulle göra slut. Det är försökt till att vara otrogen och helt klart över gränsen vad som är ok för min del. 

Däremot porr, det är privat och något man får hålla hemligt för en partner. Ärlighet är viktigt för mig, utan det kan jag inte ha en relation. Men samtidigt måste man få ha ett privatliv också och vissa saker är helt ok att inte berätta för sin partner. Porr är en av de sakerna. Så länge det inte blir ett porrberoende eller börjar gå ut över relationen och övriga livet är det inget fel om partnern vill kolla på det. 

Något som också är en dealbreaker för min del är svartsjuka. Du låter extremt svartsjuk så det är inte konstigt att han väljer att inte berätta om porren. Antagligen ställer du till med världens bråk då och då är det lugnare att vara tyst om det. 

Att man vill hålla mobilen privat är en självklar sak i en relation. Om partnern kräver att få se vad man har där är det ett övertramp deluxe.

• lyckligtjej75

Body contact försvarar han med att han ville kolla om jag fanns på sajten. Han hade tom varit på nakenbadet som finns i närområdet för att kolla om jag var där. Konstiga märkliga förklaringar..... Han påstod att han hade sett ett alias som kunde var jag.... Jag skulle aldrig någonsin vara på nakenbadet av flera anledningar. Vilket han vet. Jag måste lämna honom

• Semlisen

Självklart är det viktigt att vara öppna och ärliga i en relation men samtidigt har man rätt till ett privatliv och jag tänker att onani är just en sådan grej som kan kännas jobbigt att bli tvingad att dela med sig av. Att känna att man behöver berätta vad man gör, hur man gör och när man gör det för sin partner känns i mina ögon inte riktigt rätt. 
    Onani är viktig för vår hälsa och nästan alla gör det. Men det kan ändå kännas skamfyllt för många. 
    Att han agerar defensivt när du konfronterar honom angående porren tror jag är ett tecken på att han känner skam över sitt behov av porr när han onanerar.
    Män är visuella varelser och väldigt många använder porr som ett stöd vid onani, det handlar inte om att man inte är attraherad av eller respekterar sin partner.

Men att han hänger på BodyContact förstår jag känns som ett övertramp då man förmodligen har kontakt med andra människor där och kanske sex-chattar eller skriver i forumen där. 

• Anonym (Random åsikter)

Vad gäller porr hade jag tillämpat "don't ask- dont tell". Det får var och en ha på sitt samvete vad de kollar på så länge det är gratis/amatörfilm utan barn och djur och att inte jag känner att jag blir utan sex p.g.a. det. Jag kan kolla med honom också om han kan leva med att jag nog brister i skratt av vissa filmer.

En man som betalar för porr hade jag nog inte haft något gemensamt med alls. Alla män jag har varit i relation med har tyckt det är stört att vara så fixerad.

Body contact- nej, nu letar han efter andra riktiga personer att retas av sexuellt. Det ser jag som en kränkning av relationen och en ren förolämpning mot mig.
    Då gör jag slut så kan han leva lycklig med sitt porrberoende och dreglande efter brudar som troligen inte vill ha honom.

• Anonym (En tanke)

Tror att det här är ganska vanligt tyvärr. Du tycker inte om porr, förbjuder det och anser att det är otrohet. Det verkar som att han har en annan syn på det som du inte fått reda på eftersom du inte varit nyfiken på hur han ser på porr. Utan att döma. Det verkar som att han därför smyger med det och med tiden flyttar gränsen för vad han tycker är otrohet. En blandning av kanske skam, frustration, inte känna sig förstådd och samtidigt en förståelse hur du upplever det. Hade det funnits en öppenhet att prata om det, så hade ni kanske inte varit där ni är nu. Det hade kanske också varit så att ni valt att gå åt skilda håll för länge sen. Eller så hade du kanske fått en annan förståelse kring varför din man tittar på det.

• Anonym (Tyvärr)

Porr kommer för dom allra flesta män alltid finnas med som komplement till det övriga sexlivet. Kvinnor som inte kan hantera detta får det jobbigt.

• Anonym (Snuskpelle)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2026-01-31 13:33:57 följande:

Porr kommer för dom allra flesta män alltid finnas med som komplement till det övriga sexlivet. Kvinnor som inte kan hantera detta får det jobbigt.

Vidrigt, finns annat att fördriva tiden med...
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Snuskpelle) skrev 2026-01-31 13:37:52 följande:
    Vidrigt, finns annat att fördriva tiden med...
    Det är som mat, man bara gillar det, men det är inte bra om det går överstyr. Precis som mat.
  • Anonym (Tyvärr)

TS vet nog tyvärr med sig att det blir lögner eftersom hon inte kan hantera verkligheten. Alla har rätt att sätta den gräns man vill, men det kommer inte finnas så många att välja på om man vill ha en man som aldrig kollar porr.

• Fjäril kär

I en sund relation har var och en rätt till sitt eget privatliv, att ifrågasätta det är att kliva in i någons integritet och kränka denne.  

I en sund relation har man heller inget behov av att göra en grej av tillit med regler och förbud. I en sund relation klarar man sig långt med sunt förnuft, hyfs och uppfostran.  

I en sund relation finns ingen motsättning mellan privat onani och sexlivet med sin partner. 

Svar på tråden porr och lögner