porr och lögner
För en tid sedan uppdagades det att min partner konsumerat stora mängder porr, varit på body contact mm. Vi har pratat mkt om transperans, ärlighet, öppenhet i relationen. Jag har själv konsumerat porr någon gång, vilket jag ärligt deklarerat för honom. Men ej under den tid vi varit i en relation, därför att vi båda har en tendens att jämföra oss, tro att vi inte duger. Har alltid haft rätt bra med lust och bejakat min sexualitet men sedan detta med hans lögner uppdagades så är det stendött. Känner mig mkt sviken av honom. För lögnerna. Lögner är det värsta jag vet. Vill ha öppna, raka, ärliga, lugna dialoger om gränser, vad som är okej och inte, mm. Det är schysst mot båda att veta vad man anser är okej eller inte. Vita lögner kan jag ta, men inte att min partner är på body contact.
Har blivit kallad för manisk, att jag är dum i huvudet, att jag aldrig är nöjd, när jag konfronetat honom. Men jag har alltid känt på mig att han ljuger.
Nu tycker han ändå att det är rätt skönt att lögnerna kommit fram. Han säger att porr många gånger handlat om ångestreducering. Till viss del kan jag tro honom men definitivt ej fullt ut.
Jag har tappat all tillit till honom pga all denna tid med konstanta lögner, samt att han dessutom varit elak och kallat mig allt möjligt när jag inte litat på hans svar ang porr. För att jag känt på mig att han ljuger.
Nu vill jag gå i parterapi. Vi vill inte avsluta relationen. Han har lovat göra allt för att återupprätta tilliten. Eller, det gjorde han när det precis hade uppdagats. NU har några månader gått och inget händer. Har bett om parterapi, om transperens gällande telefoner (åt båda håll). Vill att han betalar parterapin. Men han menar att vi ska dela på den konstnaden. Jag vägrar. Tycker att min gräns för vad jag tolererar är nådd.
Han har sagt att porren är menisnglös för honom och att han slutat. Vilket inte var sant, för hans IP tv var full med porr en tid efter att hans initiala lögn uppdagades. Ska jag lämna honom? Hur tänker ni?