• Anonym (Bitte)

Biten av hund

Jag har blivit biten av en främmande hund helt oprovocerat. Ett stort djupt sår sytt med mellan 20-30 stygn. 
    Är det någon som har varit med om något liknande och vet vad skadeståndet blir?
    Är fortfarande i chock och glad att det var jag och inte ett barn som gick förbi. Är givetvis polisanmält.

• Svar på tråden Biten av hund
  • Anonym (Titti)

En kompis blev biten men han visste vem ägaren var och pratade med henne och krävde skadestånd. Hon anmälde till sitt försäkringsbolag och min kompis fick pengar därifrån. Hundbettet polisanmäldes naturligtvis direkt.

• Anonym (D)

Kontakta ditt försäkringsbolag.

• Anonym (Bitte)
    Anonym (Titti) skrev 2026-02-06 21:07:53 följande:

En kompis blev biten men han visste vem ägaren var och pratade med henne och krävde skadestånd. Hon anmälde till sitt försäkringsbolag och min kompis fick pengar därifrån. Hundbettet polisanmäldes naturligtvis direkt.

Allt är klart med ägare och försäkring. Vet du vad din kokompis fick i skadestånd? 
    Jag har pratat med ägarens försäkringsbolag så det är på rull men jag är lite fundersam vad ersättningen kan bli. 

Jättesnällt om du har möjlighet att kolla med din vän.

• Anonym (Titti)

Han blev svårt biten med bestående men. Ersättningen var för sjukvård, resor, rehabilitering, förlorad inkomst, sveda och värk mm. Beloppet var ca 200.000 och han får livslång ersättning för bestående men.

Svar på tråden Biten av hund