Blir tokig på min man
Måste få vräka ur mig och få lite infallsvinklar. Håller på att bli tokig på min man.
Måste få vräka ur mig och få lite infallsvinklar. Håller på att bli tokig på min man.
Då vet vi!
Så innan du blev gravid så klarade han av att plocka undan, lägga saker på rätt plats osv?
Hur tänkte du när du ville ha ett barn till med honom?
Wow, vilka dryga svar du har fått
fattar att du är frustrerad, men vet inte vad som kan hjälpa dig, män är hopplösa. Men du är inte ensam..
Så innan du blev gravid så klarade han av att plocka undan, lägga saker på rätt plats osv?
Wow, vilka dryga svar du har fått
fattar att du är frustrerad, men vet inte vad som kan hjälpa dig, män är hopplösa. Men du är inte ensam..
Hur är hans föräldrar? Tänker att man ofta gör som man är uppväxt så om han är uppväxt med halvfabrikat i ett smutsigt hem så är det hans normala referensram.
Har ni provat städschema eller städhjälp? Parterapi kan vara bra innan konflikten eskalerar till skilsmässa.
Förstår din situation så väl TS. Nu är jag inte kvinna men har levt länge med en partner som är blind för hur lite hon själva bidrar med för att hushållet ska hållas i ordning. Istället läggs tid på mobilen, Netflix, vila och andra sittande aktiviteter samtidigt som en annan ser till att det serveras middag till barnen, diskas, att det städas och nästan allt annat i huset. När jag tar upp det med henne möts jag av förnekelse/oförståelse med svaret att hon har mer sömnbehov och behov av vila än mig för annars blir hon trött.
Vet tyvärr inte vad du ska göra TS. Kan bara konstatera att hade jag träffat min fru idag, med de kunskaoer jag har om henne nu, så hade det aldrig blivit vi. Ganska tragisk insikt när man inte är 20 längre. Kanske du börjar känna likadant?