• Anonym (Stesteg)

Är du otrogen

Hur vanligt är det att människor i parrelation är otrogna? Många förhållanden som spricker beror kanske på otrohet. 
    Svara ni också som aldrig ens övervägt att vara otrogna.

Har du som är gift eller lever i fast relation varit otrogna. Det gäller inte ni som
    har ett sk. Öppet förhållande.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du otrogen
  • Anonym (Granbarr)

Det finns statistik på detta och är i runda slängar ungefär samma procent flr män som kvinnor . 38-40% ish 

• Anonym (H)

Varit gifta i 25 år, aldrig varit otrogen.

• Anonym (Värsta exemplet)

Det absolut värsra statistik exemplet jag sett var 55% för kvinnor 45% för män. Men de flesta har lägre siffror  Som bitter+nojig är det rätt najs ändå. Det är bara 50% att han kommer vänstra. Det är ändå goda odds, jag köper ju trisslotter ibland och det är knappast så högt som 50% vinstchans på dem.

• Anonym (Don Johan)

Har varit sambo med två kvinnor i sammanlagt 45 år, och aldrig varit otrogen. Första frun var otrogen, och det knäckte min kärlek till henne. Min andra är lojal så vitt jag vet. Om hon tar ett snedsteg så vill jag inte veta.

Jag är inte otrogen för jag skulle skämmas så mycket, skulle ha svårt att se min fru i ögonen. Eller så är jag bara feg. Sexchattar anonymt med kvinnor och män, flirtar gärna men låter det inte gå längre.

• Tyra myra
    Anonym (Stesteg) skrev 2026-02-08 12:01:07 följande:
    Är du otrogen

Hur vanligt är det att människor i parrelation är otrogna? Många förhållanden som spricker beror kanske på otrohet. 
    Svara ni också som aldrig ens övervägt att vara otrogna.

Har du som är gift eller lever i fast relation varit otrogna. Det gäller inte ni som
    har ett sk. Öppet förhållande.

Varför vill du ha svar på detta?  Vad är anledningen till att du lägger upp tråden?
  • Anonym (G)
    Anonym (Don Johan) skrev 2026-02-08 15:49:19 följande:

Har varit sambo med två kvinnor i sammanlagt 45 år, och aldrig varit otrogen. Första frun var otrogen, och det knäckte min kärlek till henne. Min andra är lojal så vitt jag vet. Om hon tar ett snedsteg så vill jag inte veta.

Jag är inte otrogen för jag skulle skämmas så mycket, skulle ha svårt att se min fru i ögonen. Eller så är jag bara feg. Sexchattar anonymt med kvinnor och män, flirtar gärna men låter det inte gå längre.

Fast en del kanske ser sexchatt som otrohet?
  • Anonym (Kvinna 40)

Tog att det hänt någon gång. Men det var när jag var ung och onykter, så pass att jag hade minnesluckor. Hade inte en kompis varit med på samma plats så hade jag inte ens vetat om det som hände. Det var hemskt efteråt och hade väldigt dåligt samvete.

I de relationer jag haft efter jag var 20 har det aldrig hänt att jag varit otrogen.

• Anonym (Kvinna 40)
    Tyra myra skrev 2026-02-08 16:00:23 följande:
    Varför vill du ha svar på detta?  Vad är anledningen till att du lägger upp tråden?
    Om jag får gissa vilt så kanske någon som är rädd att bli bedragen, tänker att "alla" är otrogna och vill ha lite lugnande besked? Eller någon som är i relation och plötsligt blivit väldigt intresserad av någon utanför relationen och vill kolla hur vanligt det är?
    Kanske någon som är intresserad av hur just familjelivs medlemmar gör och vill försöka pussla ihop rätt nick med rätt inlägg🙂?
Svar på tråden Är du otrogen