• Anonym (cc)

Graviditetstest IVF

Hej! Jag testade mig idag och tycker att jag ser ett svagt streck. 

vill tillägga att vi genomgår färsk IVF. Vi tog Ovitrelle (triggersprutan) innan uttag för ca 13 dagar sen så det hormonet bör var ute ur koppen nu. 

Vad tror ni? Är detta en graviditet? Dem bad mig testa mig på tionde dagen men är på dag 7 nu efter återföring. 

Tacksam för alla svar. 

• Svar på tråden Graviditetstest IVF
  • Anonym (Drömmen)

Tycker mig se ett streck! Jag hade testdag 14 dagar efter min färska återföring och på dag 11 testade jag tydligt positivt. Dessförinnan hade jag gjort ett test runt dag 7-10 (minns inte exakt) och då såg det ungefär ut som ditt test. Håller tummarna, förstår att varje dag sniglar sig fram!! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (cc)

Ja jag testade positivt idag igen på morgonen. ☺️ hoppas verkligen!!
  • Anonym (O)

Åh grattis! Tycker det är tydligare idag! ❤️

• Anonym (Positivt)

Det där är 100% positivt, sedan är det svårt att däga om det kan vara ovitrellen som fortfarande ger utslag om du inte testat negativt emellan. Men förhoppningsvis blir strecket starkare och då vet du!

• grimaserar

Jag tog test på dag 7 efter återföring och fick samma resultat som du, min skutt är ni 1år och 7 månader. Jag skulle säga att du verkar vara gravid! Grattis! 

• Anonym (cc)

Tog nytt test Idag igen. Börjar bli tydligare tycker jag. 

• Anonym (qwerty)

Varför köper du inte ett digitalt test så vet du säkert istället för att slösa tid och pengar på att gissa massor

• Anonym (O)

Stickor med så tydliga streck är inte någon gissning. De testen säger precis lika mycket gravid som ett digitalt skulle göra. 

Anonym (qwerty) skrev 2026-02-11 18:45:51 följande:

Varför köper du inte ett digitalt test så vet du säkert istället för att slösa tid och pengar på att gissa massor

• Anonym (qwerty)
    Anonym (O) skrev 2026-02-11 19:09:36 följande:

Stickor med så tydliga streck är inte någon gissning. De testen säger precis lika mycket gravid som ett digitalt skulle göra. 

Efter tre test och fyra bilder så skulle jag säga att du har helt fel.
    Ett digitalt test säger tydligt att du är gravid / inte gravid, medan TS efterfrågar hjälp att tolka stickor flera dagar i rad. 
  • Anonym (O)
    Anonym (qwerty) skrev 2026-02-11 21:14:18 följande:
    Ett digitalt test säger tydligt att du är gravid / inte gravid, medan TS efterfrågar hjälp att tolka stickor flera dagar i rad. 
    Jo men alla de stickorna visar två streck = gravid
  • grimaserar
    Anonym (qwerty) skrev 2026-02-11 21:14:18 följande:
    Jag tänker att det handlar om att en vill testa en bra bit innan en faktiskt ska, och TS kommer kanske köpa ett digitalt test, men eftersom hon försökt skaffa barn länge har hon säkert redan köpt ett storpack test sedan tidigare. Det hade åtminstone jag när jag tillslut genomförde IVF. Och jag testade typ fem gånger innan jag vågade tro på det, och då även ett digitalt test. Och TS verkar ju tro att hon är gravid men tycker att det är skönt att få bekräftat att vi andra tolkar det på samma sätt, vilket väl är lite fint? Att få dela sitt ögonblick med andra som förstår hur stort det är att få två sträck! :) 
  • Anonym (qwerty)
    grimaserar skrev 2026-02-12 07:50:56 följande:
    Jag tänker att det handlar om att en vill testa en bra bit innan en faktiskt ska, och TS kommer kanske köpa ett digitalt test, men eftersom hon försökt skaffa barn länge har hon säkert redan köpt ett storpack test sedan tidigare. Det hade åtminstone jag när jag tillslut genomförde IVF. Och jag testade typ fem gånger innan jag vågade tro på det, och då även ett digitalt test. Och TS verkar ju tro att hon är gravid men tycker att det är skönt att få bekräftat att vi andra tolkar det på samma sätt, vilket väl är lite fint? Att få dela sitt ögonblick med andra som förstår hur stort det är att få två sträck! :) 
    Om man köpt ett digitalt test så räcker det, man behöver inte köpa storpack med stickor.
    Vi alla här vet hur "stort" det är att vara gravid utan att behöva älta med bilder som alla ser likadana ut. Och ett digitalt test skulle ge henne svar direkt,, utan att hon behöver tro eller rådfråga främlingar på nätet.
  • Anonym (Positivt)
    Anonym (qwerty) skrev 2026-02-13 18:39:46 följande:
    Om man köpt ett digitalt test så räcker det, man behöver inte köpa storpack med stickor.
    Vi alla här vet hur "stort" det är att vara gravid utan att behöva älta med bilder som alla ser likadana ut. Och ett digitalt test skulle ge henne svar direkt,, utan att hon behöver tro eller rådfråga främlingar på nätet.
    Kan verkligen inte fatta varför du alltid är i dessa trådar när du stör dig så på okända människors graviditetstest. Gör något bättre med din tid??
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Positivt) skrev 2026-02-13 21:10:52 följande:
    Kan verkligen inte fatta varför du alltid är i dessa trådar när du stör dig så på okända människors graviditetstest. Gör något bättre med din tid??
    Det gör jag, jag rekommenderar dem alla att köpa ett digitalt test så slipper det läggas upp massor av dessa onödiga trådar.
Svar på tråden Graviditetstest IVF