• Bambino18

Mellanblödning?

Jag ska försöka fatta mig kort!
    jag är 7 månader postpartum med andra barnet och vi har helammat sen start utöver matintroduktion då.
    jag fick tillbaka mensen ca 8 veckor efter fl och har sen dess haft 3 cyklar, men nu är jag på cd 80 utan mens och det i sig är ju inget konstigt när man ammar och efter en förlossning. 

Nu till problemet, jag har i över en månads tid sen efter sista mensen egentligen haft mellanblödningar VARJE dag och även smärta i äggstockar som kommer och går och som ibland faktiskt gör ganska ont. Det pendlar mellan blodblandade flytningar till blödning med klumpar och orange/brun blödning men aldrig så mycket under en dag att jag kan räkna det som en mens utan en dag kan det vara ganska mycket för att sen nästa vara lite. Så jag tror varje gång att nu kommer mensen! Men så blir det inte så uran fortsätter på det här viset vilket är otroligt jobbigt. Jag har kontaktat både gyn och min bm som bara säger att det beror på sköra slemhinnor etc och att jag ska ta östrogen så försvinner det men det känns ju verkligen inte som sköra slemhinnor? Det kommer oberoende om jag haft samlag eller ej, när som helst under dagen.
    någon som varit med om samma? kan det vara så enkelt som att det är amningen som gör så att jag blöder såhär? Vad kan jag kräva att dom gör på gyn tex, finns ju kanske inte så mycket för dom att göra egentligen.

Svar på tråden Mellanblödning?