Axelskada och operation
För fyra veckor sen halkade jag och landade illa på axeln med en ohygglig smärta som följd..Var direkt till jouren då jag trodde det var nåt brutet bara för att försäkra mig..Inget brutet vad de kunde se och fick remiss till röntgen måndagen efter.
Även den visade inget benbrott.Var även till Hc för vidare koll där hittades inget speciellt hellr mer än att de inte kunde förstå att jag hade så ont..Remiss skrevs till ortoped vilket jag kom till nu i veckan alltså tre veckor senare.
Direkt såg han att det troligt vis är skador på bicepssenan och dess fästen så skrev en remiss till ultraljud för att vara säker.Är det som befarat kommer det inte läka utan operation så antar jag får stå ut ett tag till.Fick morfin utskrivet så så länge den kickar in funkar det men upplever det än värre utan..
Smärtan gör att jag sen det hände sovit typ 3 timmar per natt en bra natt.
Så nu till frågan är det nån som varit med om skador på den senan och hur har det gått hur lång rehab och har nån tips på sovställningar som funkar?
Känner att smärtan och sömnbristen gör inte susen för humöret hur lång tid kan man få vänta på operation?