• Anonym (Ts)

Hade du uppskattat detta?

Den norska skidskytten tar brons och i tv intervjun efteråt erkänner han att han varit otrogen mot sin flickvän. Han gör det för att få en ny chans. 

En psykolog på tv4 morgon tycker att han ska fortsätta tjata och ligga på tjejen så att hon förstår att det var ett misstag och de försöker komma över otroheten. 

Jag tycker detta var fruktansvärt fult gjort och psykologen är ju helt väck. Han ska INTE fortsätta tjata på exet utan lära sig av sitt misstag och lämna henne ifred.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hade du uppskattat detta?
  • Anonym (Klara)

Jag tycker han gjorde två fel. Vilket som är värst vet jag inte.

1. Med uttalandet om sitt privatliv (även om det varit något positivt, typ ett frieri) så stjäl han fokus från guldmedaljören, hans lagkamrat.

2. Sedan hänger man inte ut sitt ex så här, så otroligt gränslöst. 

• Mrs Moneybags

Jag gillar inte att använda ordet narcissistisk i onödan, men detta är verkligen ett narcissistiskt beteende. Han tycker synd om sig själv och vill att andra ska tycka att han är en jättefin kille som ber om ursäkt på tv. Dvs det handlar bara om honom själv. 

Han sårar henne två gånger. Dels med att vara otrogen och sedan med att berätta på tv att han har varit otrogen. 

Vilket jävla svin.

Det enda positiva är att alla potentiella flickvänner kan se de röda flaggorna på långt håll nu. Hoppas han förblir singel länge. 

• Anonym (a)

Orkar inte läsa om artiklarna men hon visste väl redan om otroheten. Han beter sig helt jävla galet och lägger ännu mer press på den stackars bruden. 

• Anonym (Ola)

Man måste  undra lite hur killen mår psykiskt. Förra säsongen blev han avstängd ett bra tag, för att ha skjutit skott med geväret på hotell rummet.  Han själv påstod att han råkade trycka av och att det var en olycka. Men varför i hela fridens namn ens plocka upp geväret på hotell rummet?

Han känns inte helt stabil för mig, nej. 

• Anonym (Mimmi)

Fasen, jag har ju gillat honom. Känslomänniska absolut, men jag har alltid tyckt han varit sympatisk. Vådaskottet på hotellrummet var ju tråkig historia och rimligt med en avstängning men de tränar ju ofta torrklick på hotellet så att han hade vapnet är inte konstigt. Och jag tyckte verkligen att han verkade mycket ångerfull då.

Men den här historien är ju så gränslös. Bara nej. Helt fel timing på alla sätt i intervjun. 

Kanske passande då att skidskyttet går på tv4 (snyft) med en kommentator som fler än en gång kallar honom Strula.

• Anonym (M.)

Nej, jag är en privat, diskret person. Jag hade absolut inte uppskattat att min karl eller mitt ex eller någon annan hade pratat öppen om mitt privatliv (för det vore ju mitt privatliv också) inför hela världen på det där sättet. Fruktansvärt respektlöst även om tanken var god.

• Tecum
    Mrs Moneybags skrev 2026-02-13 15:04:58 följande:

Jag gillar inte att använda ordet narcissistisk i onödan, men detta är verkligen ett narcissistiskt beteende. Han tycker synd om sig själv och vill att andra ska tycka att han är en jättefin kille som ber om ursäkt på tv. Dvs det handlar bara om honom själv. 

Han sårar henne två gånger. Dels med att vara otrogen och sedan med att berätta på tv att han har varit otrogen. 

Vilket jävla svin.

Det enda positiva är att alla potentiella flickvänner kan se de röda flaggorna på långt håll nu. Hoppas han förblir singel länge. 

Visst gjorde han fel, men han var snarare desperat än narcissist. Han ångrade sig så mycket så han valde att offentligt be om ursäkt och uttalade sin stora kärlek till exet i hopp om att hon skulle vekna. Snacka om att pudla! Men han valde fel tillfälle, han skulle gjort det i ett soffprogram efter OS istället.
    Inte för att jag tror det hade hjälpt, men det hade varit snyggare.

Sen att alla gnäller för att han stjäl uppmärksamhet från vinnaren, det är inte han som gör det utan media som inte klarar att motstå en snaskig historia...
  • Anonym (Nej)

Nix, det skulle jag inte uppskatta. 

• Anonym (Klara)
    Tecum skrev 2026-02-13 17:39:45 följande:
    Visst gjorde han fel, men han var snarare desperat än narcissist. Han ångrade sig så mycket så han valde att offentligt be om ursäkt och uttalade sin stora kärlek till exet i hopp om att hon skulle vekna. Snacka om att pudla! Men han valde fel tillfälle, han skulle gjort det i ett soffprogram efter OS istället.

Sen att alla gnäller för att han stjäl uppmärksamhet från vinnaren, det är inte han som gör det utan media som inte klarar att motstå en snaskig historia...
    Varför tycker du det är ok att hänga ut sitt ex i media?
  • Anonym (Megacringe)
    Tecum skrev 2026-02-13 17:39:45 följande:

...eller så hade han kunnat knipa käft och hållit detta mellan sig och exet.

Det är mer troligt att jag hade förlåtit en engångs otrohet än det där offentliga klavertrampet.  
  • Tecum
    Anonym (Klara) skrev 2026-02-13 18:11:43 följande:
    Varför tycker du det är ok att hänga ut sitt ex i media?
    Var skriver jag att det var okej? Jag skrev ju att det var fel.
    Men han var antagligen desperat och tänkte inte klart.
    Den han hängde ut var sig själv.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Megacringe) skrev 2026-02-13 18:29:20 följande:
    ...eller så hade han kunnat knipa käft och hållit detta mellan sig och exet.

Det är mer troligt att jag hade förlåtit en engångs otrohet än det där offentliga klavertrampet.  
    Oklart om exet hade kunnat förlåta otroheten till slut, men inte efter detta offentliga han gjorde. Det kan hon aldrig förlåta har hon sagt.

Men hade de träffats för 6 månader sen? 
Svar på tråden Hade du uppskattat detta?