Påsar och ringar under ögonen
Är inte ens 40 men ser ut som 100 typ...
Trist liv. Påsar, häng, ringar... Är det någon som har tips på en kräm eller liknande som faktiskt fungerar?
Vad använder ni andra?
Är inte ens 40 men ser ut som 100 typ...
Trist liv. Påsar, häng, ringar... Är det någon som har tips på en kräm eller liknande som faktiskt fungerar?
Vad använder ni andra?
Jag är 48år i år och har inga påsar, ringar eller rynkor osv och använder Global- repair eyes & lip runt ögonen. Har använt i många år. Tror inte den tar bort problemet som uppståt men tror den är förebyggande på något sätt. Jag upplever det som att ögonen ser lite mer öppna ut när jag använder den. Kanske att huden ovanför ögat ser något mer lyft ut.
Du är inte ensam. Jag har samma problem. Såg hemsk ut.
Så vad jag lärt mig. C-vitaminkräm eller koffeinkräm, beroende på vad det beror på. Testa C-vitamin om problemen beror på pigmentering (att huden faktiskt är mörkare i färgen). C-vitamin ljusar upp huden. Om dina ringar är bruna i tonen eller om färgen inte ändras när du trycker lätt på huden behöver huden C-vitamin.
Testa koffein om det beror på svullnad eller dålig cirkulation. Om ringarna är blåa/lila eller om du är svullen på morgonen.