• Anonym (Suck)

Utnyttjad?

En man jag fick lite känslor för under vpr utbildning (komvux) blev en nära vän vi har sms kontakt ganska regelbundet. Jag berättar om mina känslor lite "kär" och han va tydlig med att bara vänskap gäller . Sen backa han ännu mer o sa, bara klasskompis. Så jag backar också för visa respekt för detta och skydda mitt hjärta. 
    Då blir han sur för attt jag beter mig annorlunda än innan. Jag försöker förklara att hur jag jag var innan var ett sätt jag är mot någon jag är intresserad
    intresserad av. Hur jag är nu är klasskompis.  Jag är ju inte samma mot allal berorde påvilken rela
    relation man har ju om mam är nära eller ej. Mem ändå trevlig säger hej o pratar vanligt som jag gör med alla. De som ändrades va den extra uppmärksamhet han fick lite flörlig. Då kalla han mig borderline
    borderline för jag skiftar mitt beteende och sa att jag nu behandlar honom som em fiende. Vilket inte är sant jag har lagt honom i samma "fack" som de andra kamraterna.sen kom han med krav att om jag vill ha npn form av relation ( vön alt känna varandra på djupet) måste jag bemöta som innan i minst 2 mån. Först då kan han ev tänka sig göra vän saker på fritiden för o se vart de kan leda. Ändå bara typ 2v efter ber han mig göra en sak med honom de kan räknas som en prak

praktisk hjälp inte umgås
    umgås,  em tjänst är de som ändå innebär att vi är ensamna på fritiden I iallafall

iallafall 2 timmar.  Om mam 1 knappt vill va vön utan dessa krav sen plötsligt ska vi "umgås" Han ser antagligen

antagligen de inte som umgås /lära känna
    umgås utan en tjänst. Jag ser de ändå som umgås om vi ska sitta själv i en bil i 2 timmar. Jag fattar inte nått. 
    Känner mig bara utnyttjad för hjälpa honom med saker . O fortsätta vara lite flörtig o göra skillsnd på honom o de andra I klassen för o vara ok för honom utan att han ger ett skit tillb utan bara ett kanske jag villl om du är si o så. 

• Svar på tråden Utnyttjad?
  • Anonym (Krav, maktspel och villkorad vanskap)

Varfor vill du ha en san har snubbe, som staller en massa krav pa dig och vill styra hur du ska bete dig sa att han blir nojd? Vad ar det har for villkorad vanskap, for att han eventuellt kanske ska kunna bli narmare van med dig? Och kallar dig fula saker om du inte fortsatter uppvakta honom pa samma satt som nar du var intresserad? Hor du inte sjalv hur detta later? Ge dig inte in i en relation med en san person. Han har ingen respekt for dig och utnyttjar dig bara (och utovar nagon sorts maktspel over dig nu). Var glad att du upptackte detta i tid. Ga vidare och overvag overhuvud taget inte att bli tillsammans med honom.

Svar på tråden Utnyttjad?