• Maxilla

Sur särbo

Är särbo och vi bor i samma stad. Jag jobbar och han är pensionär och vi ses på helgerna. Vi har det bra och det fungerar men vill jag åka hem till mig någon söndag ibland ( nån enstaka varannan mån ca) blir det Såå surt så han pratar knappt med mig hela lördagkväll o knappt sön innan jag åker hem. jag vill träffa någon kompis ibland Hemma hos mig. Annars brukar jag åka direkt till jobbet från honom på mån morgonen o sen hem till mig När jag slutat. Längtar hem ibland på helgerna men det törs jag knappt säga? Han är en kontrollerande person o ibland svartsjuk. orkar snart inte mer. 

• Svar på tråden Sur särbo
  • Anonym (Maria)

Var glad att ni inte bor ihop, då blir uppbrottet krångligare.

Du kan ju snacka med honom, förklara att du inte uppskattar hans kontrollbehov. Hjälper inte det så verkar du inte dra dig för att göra slut. En relation ska ge energi, inte ta en massa,

• Anonym (d)

Varför ska du orkar mer?

• fornminne
    Maxilla skrev 2026-02-16 13:58:14 följande:
    Sur särbo

Är särbo och vi bor i samma stad. Jag jobbar och han är pensionär och vi ses på helgerna. Vi har det bra och det fungerar men vill jag åka hem till mig någon söndag ibland ( nån enstaka varannan mån ca) blir det Såå surt så han pratar knappt med mig hela lördagkväll o knappt sön innan jag åker hem. jag vill träffa någon kompis ibland Hemma hos mig. Annars brukar jag åka direkt till jobbet från honom på mån morgonen o sen hem till mig När jag slutat. Längtar hem ibland på helgerna men det törs jag knappt säga? Han är en kontrollerande person o ibland svartsjuk. orkar snart inte mer. 

Varför skriver du att ni har det bra och att det fungerar, när det inte stämmer?

Han behandlar dig inte bra. Han verkar vilja att du ska ägna dig helt och hållet åt honom. Sådana förhållanden ska man inte stanna i. Man måste få ha ett eget liv.

Du skriver att du jobbar och han är pensionär. Vad gör han på dagarna? Vänner, hobbies? Är det så att han kanske är uttråkad och längtar till helgen när han får träffa dig? Det ursäktar dock inte hans beteende. Han är själv ansvarig för sitt liv, du ska inte behöva fixa honom.
Svar på tråden Sur särbo