• Anonym (Journalen)

Journalanteckningar borta

Hej,
    behöver hjälp av er som vet hur journalsystemet i 1177 fungerar. Det har nämligen försvunnen viktig och avgörande journalanteckningar i min journal. Det har alltså funnits förut men finns inte längre. 

Om någon här vet hur det kan ske så får ni gärna hjälpa mig komma fram till vad som hänt.

Tack på förhand 

• Svar på tråden Journalanteckningar borta
  • Anonym (Journalen)
    Anonym (Journalen) skrev 2026-02-24 08:08:29 följande:

Hej,
    behöver hjälp av er som vet hur journalsystemet i 1177 fungerar. Det har nämligen försvunnen viktig och avgörande journalanteckningar i min journal. Det har alltså funnits förut men finns inte längre. 

Om någon här vet hur det kan ske så får ni gärna hjälpa mig komma fram till vad som hänt.

Tack på förhand 

Har även ringt 1177 som inte heller förstår varför det är borta.
  • Anonym (U)

Om ateckningen inte var signerad av den som skrev den, så brukar den som skrev den kunna ta bort den kort efter att den har skrivits, (om skrivaren tänkte efter och tyckte att den inte stämde). Men då borde det i rimlighetens namn finnas en annan anteckning från det vårdtillfället.

Du kan gå till vårdenheten och begära ut din journal från t.ex. en viss tidsperiod i pappersformat. Ibland finns det mer antecknibgar i den än i 1177.

• Molker93
    Anonym (Journalen) skrev 2026-02-24 08:08:29 följande:

Hej,

Tack på förhand 

1177 har haft problem med att vissa journalanteckningar inte visas som de ska. Sent igår kväll kom mina tillbaka. Det är säkert därför du inte ser det just nu så ha lite is i magen.
  • Anonym (Journalen)
    Molker93 skrev 2026-02-24 08:24:45 följande:
    1177 har haft problem med att vissa journalanteckningar inte visas som de ska. Sent igår kväll kom mina tillbaka. Det är säkert därför du inte ser det just nu så ha lite is i magen.
    Tack för hjälp! Ja 1177 nämnde det, men det här har pågått länge. Det har försvunnit viktiga anteckningar som var avgörande för rätt vård, fick därför inte rätt vård som inlagd förrförra året. Även kortare perioder av viktiga avgörande åtgärder. 
    Det är alltså signerade anteckningar som försvunnit. Hur är det möjlig?
Svar på tråden Journalanteckningar borta