Syskon med stor längdskillnad?
Nån som har det? På mina killar (samma pappa) skiljer det typ en tillväxtkurva i längd. Fattar att det kan jämna ut sig, de är inte ens 5 än nån av dem, men ändå. Naivt tänkte jag att de skulle följa samma kurva.
Nån som har det? På mina killar (samma pappa) skiljer det typ en tillväxtkurva i längd. Fattar att det kan jämna ut sig, de är inte ens 5 än nån av dem, men ändå. Naivt tänkte jag att de skulle följa samma kurva.
Jag känner två syskonpar där lillasyskonet växte ikapp den äldre, på längden, när de var tre och fem år gamla. I båda fallen var den äldre smal och den yngre av knubbigare modell.
I det ena fallet slutade lillasyster att växa på längden före storebror, så han blev längst till sist, men båda är relativt korta. I det andra fallet är storasyster nu av medellängd medan lillasyster är riktigt lång.
Mina killar är alla I 20 års åldern nu. En är 193 en 180 och en 185. Så ja skiljer rätt mycket :) samma pappa :)
Jag (Kvinna) är 164cm lång, min 20 åriga dotter 158cm och min 14-åriga dotter 168cm (hon kommer nog att bli ngra centimeter längre till slut). Pappan är 190cm.
Den korta dottern var petig med maten när hon var liten och åt inte så mycket. Min tonåring har alltid ätit ordentligt och gillar all mat. Kanske spelar det in?
Jag är 172, min helsyster är 157.
Har lite blandade gener i släkten, några riktigt långa och några rätt korta. Var väl olika gener som ploppade fram.
Min man är 193 och vår dotter är "bara" 167 (färdigväxt), så där verkar kortisgenerna påverkat.